۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
تولید گندم در زنجان ۲۲۵ هزار تن پیش بینی شده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

تولید گندم در زنجان ۲۲۵ هزار تن پیش بینی شده است

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: با توجه به کاهش بارندگی ها در استان، تولید گندم بیش از ۲۲۵ هزار تن پیش بینی شده است. 

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کاهش ببیش از ۵۰ درصدی بارندگی ها در استان زنجان باعث کاهش تولید گندم شده است، گفت: در سال جاری تولید گندم بیش از ۲۲۵ هزار تن پیش بینی شده است. 

وی با بیان اینکه خرید گندم هم در استان زنجان بیش از ۱۵۳ هزار تن خواهد بود، اظهار کرد: خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان استان در ۳۷ مرکز رسمی با محوریت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان صورت می گیرد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه خرید گندم  تنها توسط مراکز وابسته به شرکت غله مجاز انجام می شود، گفت: بر حسب نیاز در استان برای هیچ کارخانه یا مرکزی مجوز خرید گندم به صورت توافقی صادر نشده است.

تاراسی با بیان اینکه به غیر از مراکز خرید رسمی، سایر محل‌ها یا مراکزی که گندم خریداری کنند مجاز نبوده و باید با قید فوریت موجودی گندم خود را به مراکز دولتی در استان تحویل دهند، تاکید کرد: مراکز تولید بذر گواهی شده مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی استان مستثنی است. 

وی با بیان اینکه خروج گندم به هر شکل و مقدار از استان ممنوع است، ابراز داشت: کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی تحویل دهند در اولویت حمایتهای دولتی خواهند بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه بیشترین تولید گندم در استان مربوط به شهرستان خدابنده است، افزود: بیشترین خرید گندم هم مربوط به این شهرستان است.

کد خبر: ۹۷٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha