۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
قطع بیمه قالیبافان توجیه ندارد
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس:

قطع بیمه قالیبافان توجیه ندارد

تبریز- نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: قطع بیمه قالیبافان به عنوان قشر فعال و زحمتکش جامعه به بهانه پرداخت‌نشدن و تاخیر پرداخت حق بیمه، هیچ توجیهی ندارد.

به گزارش بازار، محمدحسین فرهنگی در تشریح سوال خود از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تداوم این مشکلات با وجود پی گیری ها و وعده های مسوولان ذیربط همچنان ادامه دارد که باید مشکل این قشر مظلوم که یکی از ستون های اقتصاد و ارزآوری کشور را یدک می کشند، رفع شود. 

وی افزود: حمایت از قشر مستضعف و مظلوم وظیفه هر مسلمان آزاده است قالیبافان نیز مصداق این موضوع است که باید مسوولان از آنها حمایت کنند تا انگیزه خدمت و کار در آنها تقویت شود. 

فرهنگی ادامه داد: در این رابطه مجلس در سال ۱۳۸۸ مصوب کرد تا بیمه قالیبافان به صورت «بیست، بیست و هفتم» پرداخت شود،  اما متاسفانه اجرای این قانون بعد از مدتی قطع شده است.

وی گفت: قالیبافان سال ها با کمترین توقع و درآمد برای اقتصاد فرش ایران تلاش کرده و می کنند اما حتی در خصوص بیمه این قشر کم درآمد وعده ها بی نتیجه مانده است. 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس ۲ سوال از وزیر کار مطرح کردم و به رغم قول شریعتمداری مبنی بر رفع مشکل، تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و حتی پس از اجرا در بازه زمانی کوتاه مجدد بیمه آنها قطع می شود. 

کد خبر: ۹۷٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha