۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۱
تولید ۱.۵ میلیون لیتر آب از هوا
آب ساخته شده از هوا و نور خورشید در دبی

تولید ۱.۵ میلیون لیتر آب از هوا

امارات با درک این واقعیت که واقعا با بحران کم ابی مواجه است برنامه های متنوعی برای تامین آب شرب در نظر دارد. یکی از برنامه های جدید در این باره تولید آب از هوا است.

بازار، گروه آب و انرژی: روش های مختلفی برای دسترسی به آب آشامیدنی در مکان هایی وجود دارد که آب کم است. اما مبتکران به دنبال یک راه حل جدید بودند و برخی اکنون متقاعد شده اند که جواب در هوا وجود دارد.

شرکت هیدرو پنلزبه عنوان پایلوت  قرار است که بزرگترین مزرعه تولید آب را با ظرفیت ۱.۵ میلیون لیتر در سال تاسیس کند.

گزارشی از سی ان ان «CNN» نشان می دهد که ممکن است در فناوری شرکت هیدروپنلز «Hydropanels» با لحاظ کردن جنبه پایداری از صفحه های خورشیدی جهت استخراج آب از هوا استفاده شود.

فهد فتاحی  معاون  بخش اروپا، خاورمیانه و آفریقای این شرکت گفت: "آب را می توان از هوا با استفاده از انرژی خورشیدی و نه چیز دیگر استخراج کرد که با این روش نه  نیازی به برق نه  نیازی به شبکه و نه نیازی  زیرساخت دارد و کاملاً خودکفا است. "

به طور کلی، مولد های آب جوی شرکت با استفاده از یک روش سنتی مبتنی بر تراکم یعنی خنک کردن بخارآب برای جمع آوری قطرات آب آشامیدنی تولید می کنند. اما از آنجا که این فرآیند می تواند مقدار زیادی برق مصرف کند و بسیاری از آنها فقط در مکانهایی با رطوبت بالا کار می کنند   «سوروس» که پیش از این با نام آب انبوه صفر شناخته می شد، یک راه حل انعطاف پذیر و پایدارتر ایجاد کرده است.

صفحات خورشیدی با استفاده از یک فن، هوایی را که از طریق ماده اسفنجی شکل به درون دستگاه  هدایت می کند ،بخار آب را به دام می اندازد. در همین حال، منیزیم و کلسیم به آب اضافه می شود تا طعم آن بهبود یابد و مزایای بالقوه سلامتی آن فراهم شود، که در نهایت به این معنی است که آب آشامیدنی معدنی می تواند از هوا با انرژی تجدید پذیر و بدون اتلاف تولید شود

آب چگونه استحصال می شود؟

CNN گزارش می دهد که صفحات خورشیدی آن با استفاده از یک فن، هوایی را که از طریق ماده اسفنجی شکل به درون دستگاه  هدایت می کند ،بخار آب را به دام می اندازد. در همین حال، منیزیم و کلسیم به آب اضافه می شود تا طعم آن بهبود یابد و مزایای بالقوه سلامتی آن فراهم شود، که در نهایت به این معنی است که آب آشامیدنی معدنی می تواند از هوا با انرژی تجدید پذیر و بدون اتلاف تولید شود.

هم اکنون بخش گردشگری در خاورمیانه علاقه زیادی به این فناوری نشان داده است، زیرا اکنون آب آشامیدنی در یک کمپ لوکس بیابانی در دبی و با استفاده از تجهیزات این شرکت ارائه می شود.  

کیت هیز، معاون شرکت  مشاوره Bluefield Research، به سی ان ان گفت: طراحی ژنراتورهای منبع با مجموعه های دیگر ژنراتورها متفاوت است زیرا ترکیبی از یک منبع تغذیه مبتنی بر خورشید و یک مکانیزم جذب آب در ساختار است که امکان کار در خارج از شبکه را فراهم می کند.

هم اکنون بخش گردشگری در خاورمیانه علاقه زیادی به این فناوری نشان داده است، زیرا اکنون آب برای گردشگران در یک کمپ لوکس بیابانی در دبی از هوا تهیه می شود

با این وجود بعید است ده ها شرکتی که روی ژنراتورهای "آب جوی" کار می کنند  و بخش کوچکی از آب که یک چاه یا سیستم شیرین سازی را تولید می کنند بتوانند بحران کمبوود اب را حل کنند. زیرا نه تنها حجم تولید انها زیاد نیست بلکه  هزینه های اولیه زیاد و به طور کلی تولید آنها نیز بالا است.

بنابراین، اعتقاد بر این است که وقتی آنها با سایر منابع آب ترکیب می شوند، کارآیی بیشتری دارند، نشان می دهد که می توانند به عنوان مکمل سیستم های آب آشامیدنی موجود و در کاهش تأثیر پلاستیک و پشتیبانی اضافی در نظر گرفته شوند.

کد خبر: ۹۶٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha