۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
۱۵۰ مکان تاریخی و گردشگری کشور به بخش خصوصی واگذار شد
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی:

۱۵۰ مکان تاریخی و گردشگری کشور به بخش خصوصی واگذار شد

دامغان- میرزایی، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی، فرش دستبافت و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: با هدف بهره‌برداری و ارتقای بناهای تاریخی ۱۵۰ بنای تاریخی و گردشگری به بخش خصوصی واگذار شد.

هادی میرزایی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه در راستای اجرای ماده هشت قانون حمایت از فعالان صنایع دستی و تکریم هنرمندان این حوزه، طی سه مصوبه هیأت وزیران چند بنای تاریخی در سمنان و دامغان به صندوق توسعه صنایع دستی و احیای اماکن تاریخی واگذار شد، بیان داشت: کاروان سرای شاه عباسی، خانه صدیق و میررحیمی در دامغان از این جمله هستند.

وی با بیان اینکه در هفته‌های اخیر کاروانسرای دامغان با کارکرد اقامتی، فرهنگی و هنری و با محوریت احیای فرهنگ و هنر بومی به بخش خصوصی واگذار شد، افزود: خانه میررحیمی به عنوان خانه خلاق و مدرسه حشمتیه دامغان نخستین مدرسه این شهرستان به عنوان موزه آموزش و پرورش به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مدیرعامل صندوق توسعه میراث فرهنگی و صنایع دستی با بیان اینکه واگذاری امور به مردم سیاست صندوق برای احیای اماکن تاریخی است، بیان داشت: چشمه علی دامغان نیز با کاربرد تفرجگاهی برای بهره برداری بهتر در آینده نزدیک به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه در طول ۱۵ سال فعالیت صندوق در سطح کشور ۷۵۴ مکان و بنای تاریخی در سراسر کشور ساماندهی و مجوز واگذاری ۱۵۰ بنا به بخش خصوصی صادر شده است، بیان کرد: ۷۰ مجموعه تاریخی فقط در همین یکسال و نیم اخیر به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: علی رغم وجود کرونا، صندوق توسعه میراث توانسته بناهای تاریخی را به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان و مجموع سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان واگذار کند تا بتوان از ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی و گردشگری به خوبی بهره برد همچنین باید گفت ۵۰ واحد دیگر نیز در مسیر احیا، به مردم واگذار خواهد شد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و میراث فرهنگی کشور، ابراز داشت: طی توافق با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد سامانه کارآ، به خانه‌های خلاقیت، صنایع دستی و گردشگری تعلق می‌گیرد همچنین رویدادهایی مانند فستیوال و بازارچه در راستای توسعه بازار فروش محصولات صنایع دستی برگزار خواهد شد و در آنها به ازای هر ۲۰ میلیون تومان فروش صنایع دستی تسهیلات دیگری در اختیار تولیدکننده قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۹۶٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha