۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
شهرک‌های کشاورزی زنجان توسعه ‌یابد/ تامین آب در اولویت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

شهرک‌های کشاورزی زنجان توسعه ‌یابد/ تامین آب در اولویت

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان بر لزوم توسعه شهرک‌های کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: مناطقی که دارای آب مطمئن برای احداث شهرک کشاورزی هستند شناسایی و مکان یابی شوند.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار بر لزوم توسعه گلخانه ها در استان  زنجان تاکید کرد و گفت: پیگیری، جذب و تخصیص تسهیلات بانکی برای ایجاد زیر ساختها و توسعه شهرکهای کشاورزی و گلخانه ها باید به جد مورد توجه قرار گیرد و در سالجاری شهرکهای کشاورزی در استان افزایش می یابد. 

وی به کاهش گردش کار در صدور مجوز تاسیس شرکت‌های کشاورزی در استان تاکید کرد و ابراز داشت: باید سیاستهای بخش کشاورزی در راستای ایجاد شهرکهای کشاورزی سوق داده شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: پرداخت و میزان اعتبار تخصیصی و هزینه شده در خصوص تامین گاز، آب،برق و تسطیح اراضی جهت احداث شهرکهای کشاورزی در یک سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان بوده است. 

تاراسی تاکید کرد: برای شهرک‌های دامداری منابع خوبی در استان وجود داشته و توجه جدی به این موضوع باعث خواهد شد تا مشکل دامدارانی که به علت سرعت گرفتن روند تغییر روستا به شهر در تقسیمات کشوری مجبور به خارج کردن واحد دامداری خود هستند، تسهیل شود. 

وی افزود: باید مناطقی که دارای آب مطمئن برای احداث شهرک کشاورزی در استان زنجان هستند به خوبی شناسایی و مکان یابی شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ابراز داشت: ۶۰ نوع محصول باغی و زراعی در استان وجود دارد و درصد زیادی از صادرات بخش کشاورزی استان در بخش فرآورده های لبنی و کشمش است. 

تاراسی با بیان اینکه اقلام صادراتی استان شامل کشمش، لبنیات، سیب زمینی، گوجه فرنگی و آبمیوه، زیتون و سیر است،افزود: طی سال جاری جهاد کشاورزی استان نقشه راه توسعه صادرات محصولات کشاورزی در دستور کار قرار دارد. 

کد خبر: ۹۶٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha