۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
طرح ملی نجات تالاب ها در دستور کار دولت قرار گیرد
نماینده مردم بندر انزلی در مجلس:

طرح ملی نجات تالاب ها در دستور کار دولت قرار گیرد

دنیامالی، نماینده بندر انزلی با اشاره به مشکلات موجود در تالاب انزلی به دلیل تصمیمات نادرست وزارت نیرو؛ از وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط زیست خواست تا طرح نجات تالاب ها را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد دنیامالی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: امروز لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر در دستور کار قرار داشت و متاسفانه فرصت به طرح آن نرسید.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه به مباحث مربوط به دریای خزر بیان کرد: در آینده باید بیشتر به موضوعات دریای خزر پرداخته شود، یکی از موضوعاتی که در رابطه با آب خزر مطرح می شود، بحث مربوط به تالاب انزلی است، متاسفانه با تصمیم گیری های غلط از سمت وزارت نیرو، مشکلات بسیار زیادی برای مردم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اراضی کشاورزی و بسیاری از خانواده ها بلاتکلیف بوده و مشکلات زیادی در حوزه های لایروبی تالاب انزلی داریم. سازمان ثبت اسناد بدون طی مراحل قانونی، سند ۵ هزار هکتار از اراضی محدوده تالاب انزلی را به نفع سازمان آب صادره کرده است. مذاکرات زیادی در این خصوص با وزارت نیرو و معاون اول ریاست جمهوری داشتیم، اما با توجه به اینکه مدیریت واحدی در این بخش وجود ندارد، مشکلات کماکان ادامه دارد.

دنیامالی تصریح کرد: از رئیس سازمان محیط زیست و وزیر نیرو درخواست دارم طرح ملی نجات تالاب ها را در دستور کار قرار دهد. در حال حاضر آب دریای خزر عقب نشینی کرده و مشکلات زیادی برای تالاب انزلی ایجاد شده، لذا خواهشمندم طرح مذکور و رفع مشکلات مردم و بحث لایروبی تالاب انزلی توسط سازمان ذیربط در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر: ۹۶٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha