۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
 فصل مجامع و سود پیش روست؛ سهم های کوچک گزینه صعود
تحلیل روزانه بورس؛

فصل مجامع و سود پیش روست؛ سهم های کوچک گزینه صعود

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه فصل مجامع شرکت‌ها می‌تواند فصل سوددهی به سرمایه‌گذاران باشد، مطرح کرد: آینده بازار در گروی تصمیم‌هایی است که دولت آینده خواهد گرفت.

بازار؛ گروه بورس: در دقایق ایتدایی بازار امروز شاهد شروع شاخص ها با رنگ قرمز بودیم و روند صعودی چندین روزه شکسته شد اما در ادامه بازار به روند صعودی خود برگشت و تا پایان معاملات به این روند ادامه داد.

امروز، نماگر اصلی بورس ۴ هزار و ۷۴۷ واحد رشد کرد و به یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۴۸۵ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن، در انتهای معاملات،  یک هزار و ۴۱۶ واحد افزایش داشت و رقم ۳۸۲ هزار و ۳۲۶ واحد را نشان داد.

شاخص فلزات اساسی بر خلاف دیگر شاخص ها در روند نزولی خود باقی ماند و  در نهایت با کاهش ۹ هزار و ۲۹۶ واحدی به رقم ۹۵۹ هزار و ۶۹۹ واحد رسید. امروز حدود ۵۰ درصد از نماد های این گروه قرمز رنگ بودند و نماد «فلوله» با افت نزدیک به ۳ درصدی بیشترین ریزش را داشت.

امروز نمادهایی که ریزش داشتند با نمادهای سبز رنگ برابری داشتند و نماد «کفرا» با رشد حدود ۵ درصدی بیشترین رشد را داشت. گروه محصولات شیمیایی شاهد روند صعودی در بیشتر نمادهای خود بود. اکثر نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات با رشد قیمت همراه بودند و فقط ۵ نماد با ریزش قیمت همراه بودند. در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اکثر نمادها روند مثبت داشتند.

امروز  نماد «زدشت» بیشترین رشد و نماد «حپترو» بیشترین ریزش را داشتند. نماد «شستا» باز هم بیشترین تاثیر در مثبت ماندن شاخص کل را داشت.

رشد بورس به سهم های کوچک هم می رسد
حسین نصیری، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با روند معاملات بورس اظهار کرد: در چند روز گذشته، رویه بازار سهام به گونه‌ای بوده است که نشان می‌دهد بازار واکنش مثبتی نسبت به انتخابات داشته است و این دلیلی بر رشد قیمت‌های دارای ارزندگی و واقعی شدن قیمت آن‌هاست.

وی در ادامه تصریح کرد: دومین مسیری که در بازار دیده می‌شود، حرکت شرکت‌های بنیادی است؛ شرکت‌هایی که بنیان خوبی دارند و امکان رشد آن‌ها در حال حاضر، بیشتر به چشم می‌خورد که اگر این مسیر ادامه پیدا کند، صد درصد اقبال به سهام کوچک‌تر بازار هم خواهد رسید و البته، امید به آینده وجود دارد که ممکن است وضعیت اقتصادی بهبود پیدا کند و همه این‌ها مربوط به این است که با حضور رئیس جمهور جدید وضعیت داخلی و بین‌المللی بهتر شود و نرخ ارز به طور قطعی مشخص شود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه تا دو الی سه هفته آینده وضعیت بورس مثبت خواهد بود، گفت: برخی از شرکت‌ها جلسات مجامع خود را برگزار می‌کنند که طی این جلسات گزارش سالیانه خود را منتشر می‌کنند و سود تقسیمی را در سهام شرکت تقسیم می‌کنند که شرکت‌های حقوقی هم با این رویه آغاز به خریداری سهام می‌کنند.

نصیری افزود: قیمت سهام در چند دوره گذشته کاهش یافته است، اما ارزش ذاتی سهم‌ها خیلی بالاتر از قیمت حال حاضر آن‌هاست و در این میان، سهم‌های بنیادی هم حرکت رو به رشد خود را آغاز کرده‌اند و با توجه به فصل مجامع، سودها مشخص می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه افراد بعد از مجمع‌ها مجدداً روی به فروش سهام می‌آورند، مطرح کرد: در دوره فروش، احتمال پایین آمدن بازار در زمان بعد از برگزاری مجمع‌ها بالاست، اما روند اصلی بورس بستگی به تصمیم‌های جدیدی دارد که دولت آینده برای این بازار خواهد گرفت.

کد خبر: ۹۶٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha