۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
«لکسوس NX» لوکس و قوی به بازار می‌آید
سرسخت تر از همیشه

«لکسوس NX» لوکس و قوی به بازار می‌آید

نسل جدید NX با پیشرانه ۲.۴ لیتر مجهز به توربوشارژر حداکثر ۲۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۷۸نیوتون‌متر گشتاور تولید کند، این نسل می‌تواند SUV دیگر را در بازار کمرنگ کند.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی لکسوس به عنوان خودروساز لوکس زیر مجموعه تویوتا شناخته می‌شود. این خودروساز به تازگی از نسل جدید NX با ظاهر و پیشرانه‌های جدید رونمایی کرد. نسل جدید  لکسوس نسبت به نسل قبلی خود متفاوت است. لکسوس اعلام کرده است تا سال ۲۰۲۵، ۲۰ خودروی جدید و به‌روز شده را معرفی خواهد کرد که نسل جدید NX را می‌توان شروع کننده این برنامه دانست.
 ظاهر نسل جدید NX، در مقایسه با نسل قبل از طراحی تکامل یافته‌تری برخوردار است. رشد ابعادی بدنه مانند ۳۰ میلی‌متر افزایش در فاصله محوری، ۲۰ میلی‌متر افزایش در طول، ۲۰ میلی‌متر عرض بیشتر و ۵ میلی‌متر افزایش قامت منجربه استایل جذاب‌تر برای NX شد.

«لکسوس NX» لوکس و قوی به <a class=بازار می‌آید" height="450" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/06/29/4/81707.jpg" width="600" />


جلوپنجره دوکی شکل به همراه پنل‌های مشبک U شکل آن که حالتی سه بعدی یافته است در کنار ورودی‌های هوا عمودی و فرم پردازی جدید چراغ‌ها، چهره‌ی تهاجمی و خشن به نمای جلو NX بخشیده است.
در نمای جانبی پوزه و دماغه کشیده خودرو و نیز خط شانه بارز و مشخص آن، سبب شده تا این نما از ظاهری عضلانی و ماهیچه‌ی بهره‌مند شود. در قسمت عقب نیز چراغ‌های یکپارچه از ویژگی‌های جدید NX است. چراغ‌های یکپارچه و پیوسته ظاهری زیبا برای این کراس‌اوور لوکس کامپکت به ارمغان آورده است. نکته‌ی دیگر که در این نما جلب توجه می‌کند، استفاده از نوشته Lexus به جای لوگوی آن است. در داخل کابین نیز شاهد یک طرح مدرن به همراه مواد باکیفیت‌تر هستیم. در مدل NX۲۰۲۲، سیستم اطلاعات-سرگرمی کاملا از نو طراحی شده است.
 این سیستم به همراه یک صفحه نمایش ۹.۸ اینچی به صورت استاندارد ارائه می‌شود. از سوی دیگر امکان سفارش نسخه‌ی ۱۴ اینچی این صفحه نمایش نیز وجود دارد. همچنین سرنشینان از فضای سر و پا و نیز فضای بار بیش‌تری برخوردار هستند. نکته دیگر در طراحی کابین NX جدید استفاده از المان‌های مشابه محصولات جدید تویوتا است.

«لکسوس NX» لوکس و قوی به <a class=بازار می‌آید" height="450" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/06/29/4/81706.jpg" width="600" />


 دسته دنده، قرارگیری دو دریچه ورودی هوا زیر نمایشگر میانی کنسول و حجیم بودن داشبورد از جمله مواردی است که در محصولات تویوتا به خوبی دیده می‌شود. پشت آمپر تمام دیجیتالی با گرافیک جدید نیز از دیگر تغییرات فضای داخلی است. برای اینکه رانندگی با این کراس‌اوور لوکس کامپکت هیجان انگیز شود از دوخت دور قرمز و غربیلک فرمان جدید با فرم V کروم و دو پدال شیفتر بزرگ در پدال آن طراحی شده است.

آنچه که بیش از ظاهر NX جدید را متمایز می‌کند، بخش فنی آن است. زیرا از پیشرانه‌های جدید و با راندمان بالاتر استفاده شده است. در نسل جدید NX، طیف‌های مختلفی از پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی ارائه می‌شود. بر این اساس یک موتور چهارسیلندر خطی ۲.۵لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته است


روکش آلکانترا و پارچه‌ی نیز برای مشتریان قابل سفارش است. اما آنچه که بیش از ظاهر NX جدید را متمایز می‌کند، بخش فنی آن است. زیرا از پیشرانه‌های جدید و با راندمان بالاتر استفاده شده است. در نسل جدید NX، طیف‌های مختلفی از پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی ارائه می‌شود. بر این اساس یک موتور چهارسیلندر خطی ۲.۵لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته است.
 این پیشرانه موسوم به A۲۵A-FKS با تغییراتی در بخش سیستم زمان‌بندی متغیر توانایی حداکثر تولید ۲۰۳ اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۲۴۹ نیوتون‌متری را دارد. پیشرانه دیگر در نسخه NX۳۵۰ که ارائه می‌شود، یک موتور چهارسیلندر خطی ۲.۴لیتری توربوشارژ است. این موتور با کد T۲۴A-FTS شناخته می‌شود.

«لکسوس NX» لوکس و قوی به <a class=بازار می‌آید" height="450" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/06/29/4/81705.jpg" width="600" />

نسخه‌های هیبریدی NX باتری‌های ۱.۶ کیلووات ساعتی نیکل کادمیم در نسخه NX۳۵۰h و ۱۸.۱ کیلووات ساعتی لیتیوم یون در نسخه NX۴۵۰h+ استفاده شده است


این پیشرانه با نصب سیستم پرخوران توربوشارژ و تغییراتی در پاشش سوخت می‌تواند حداکثر ۲۷۵اسب‌بخار قدرت و ۴۷۸نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. نسخه هیبریدی و پلاگین هیبرید هر دو از یک موتور ۲.۵لیتری چهارسیلندر A۲۵A-FXS بهره می‌برند که با موتور الکتریکی هماهنگ شده و می‌تواند حداکثر ۲۳۹اسب‌بخار قدرت تولید کند.
این پیشرانه روی مدل NX۳۵۰h عرضه خواهد شد. اما نسخه NX۴۵۰h+ قدرتی برابر ۳۰۲ اسب‌بخار تولید می‌کند. دو گیربکس ۸سرعته دایرکت شفت و eCVT می‌تواند قدرت را به چهارچرخ منتقل کند. منبع تغذیه نسخه‌های هیبریدی NX باتری‌های ۱.۶ کیلووات ساعتی نیکل کادمیم در نسخه NX۳۵۰h و ۱۸.۱ کیلووات ساعتی لیتیوم یون در نسخه NX۴۵۰h+ استفاده شده است. اما لکسوس بر اساس آنچه اعلام کرده است، NX های جدید را در سه ماه سوم سال۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شود.

کد خبر: ۹۶٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha