۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در خراسان شمالی به ۱۰۴ درصد رسید
مدیرکل ارتباطات خراسان شمالی:

ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در خراسان شمالی به ۱۰۴ درصد رسید

بجنورد- مرتضوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار استان باوجود ۹۴۰ هزار مشترک اینترنت سیار به ۱۰۴ درصد رسیده است.

علی مرتضوی در گفتگو با بازار؛ با اشاره به ۱۰۴.۵۷ درصد ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار استان، اظهار داشت: در این شاخص خراسان شمالی نسبت به سال ۹۸ ضمن بالا رفتن از میانگین کشوری، با رشد ۱۳ پله‌ای از رتبه ۲۰ به رتبه هفتم کشوری ارتقا یافته است.

وی گفت: استان خراسان شمالی باوجود بیش از یک‌میلیون مشترک اینترنت اعم از ثابت و سیار و ضریب نفوذ۱۱۱.۷ درصدی حائز رتبه ۱۳ کشوری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی بابیان اینکه بهبود زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها زمینه توسعه پایدار در مناطق کمتر توسعه‌یافته را فراهم می‌کند، افزود: با تلاش و پیگیری انجام‌شده و تخصیص سهم قابل‌توجه به استان از محل منابع ملی و اجرای پروژه‌های USO در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از قبیل فیبر نوری، ایجاد سایت تلفن همراه جدید روستایی و ارتقای تکنولوژی ایستگاه نسل دوم به نسل سوم و چهارم از محل اعتبارات دولتی و ملی در جهت برقراری عدالت ارتباطی، کاهش شکاف دیجیتال و شکوفایی اقتصادی، خوشبختانه تا به امروز تمام شهرهای استان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

مرتضوی ادامه داد: از ۷۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، ۶۳۴ روستا یعنی بیش از ۸۷ درصد به شبکه تلفن همراه و ۶۱۰ روستا معادل بیش از ۸۴ درصد به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شده‌اند و توانسته‌ایم به تعهد ۸۰ درصدی اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم توسعه دست پیدا کنیم و اتصال و پوشش سایر روستاهای استان متناسب با قوانین و مقررات بالادستی ادامه دارد.

کد خبر: ۹۶٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha