تولیدکننده‌های ایرانی کفش پولادین به‌پا دارند
مدیر نوسازی صنایع و توسعه منطقه ای سازمان گسترش:

تولیدکننده‌های ایرانی کفش پولادین به‌پا دارند

عزیزمحمدی، مدیر نوسازی صنایع و توسعه منطقه ای سازمان گسترش معتقد است تولیدکنندگان برای دریافت مجوز که قدم اول برای کار است، باید کفشی پولادین به پا کنند و این یک معضل است.

به گزارش بازار، محمدعلی عزیز محمدی نوسازی صنایع را نیازمند تولیدات اقتصادی دانست و گفت: نوسازی دو رکن اساسی دارد که یکی نرم افزاری شامل تکنولوژی و ارتقای کیفی می باشد و دیگری، سخت افزاری بوده که جایگزینیِ تجهیزات نو به جای ادوات قدیمی را می طلبد.

وی با بیان اینکه در حوزه نرم افزاری و تولید علم جز کشورهای نخست منطقه هستیم، تجاری سازی را دارای فاصله بسیار از اهداف دانست و گفت: در حال حاضر ۷۴ هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری دارند که درصد قابل توجهی از آن ها راکد، غیر فعال و یا با ظرفیت بسیار اندک فعالیت می کنند.

عزیز محمدی در عین حال از برنامه ریزی برای بازگشت سالی دو هزار واحد صنعتی به چرخه تولید سخن گفت که رسالتی بر دوش سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران است ولی در واقعیت و با اجرای اصل۴۴، چالش هایی پیش روی این مجموعه پدیدار شد.

به گفته این مقام مسئول هیچ رضایتی از عملکرد کنونی و آنچه حاصل شده است، وجود ندارد چراکه نیاز حمایتیِ صنایع کشور بیش از آن چیزی است که ارائه می شود.

عزیز محمدی فضای کسب و کار کشور را چنان سخت و با مشقت توصیف کرد که موجب مشکلاتی در حوزه سرمایه گذاری می گردد؛ از دیگر سو تسهیلات بانکی با درصدهای بسیار اندک به اهداف صنعتی برخورد می کند که تا سال گذشته کمتر از ۳۰ درصد بوده است.

وی معتقد است تولیدکنندگان برای دریافت مجوز که قدم اول برای کار است، باید کفشی پولادین به پا کنند که در این میان راه اندازی دولت الکترونیک و پنجره واحد، اقدامی مثبت بوده که کافی نیست.

عزیز محمدی با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب دوره سیزدهم به حق به مقوله تولید توجه کرده است تا از تولید به خوبی رفع موانع شود، ابراز امیدواری کرد در ماه های باقی مانده سال، این مهم در عمل اجرایی شود.

وی گفت: بنده که این میز را در کسوت دولتی اشغال کرده ام، باید هر چند ماه کار خود را ارزیابی کنم تا مشخص شود وظیفه خود را به خوبی انجام داده ام یا خیر؛ به ازای هر میز یک شهید داده ایم و مسئولان باید آن را امانتی در دست خود بدانند.

عزیز محمدی در عین حال نسبت به معضل آفرینی های صنعت خودرو ابراز شرمندگی کرد و نسبت به قوت گرفتن صنایع آلومینیوم سازی، فولاد کشور و... صحه گذاشت.

کد خبر: ۹۵٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha