رشد صادرات کاغذ و مقوا
در دو ماهه نخست سال جاری رقم خورد؛

رشد صادرات کاغذ و مقوا

دبیر میز محصولات شیمیایی و سلولزی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در راستای روند صعودی صادرات این گروه کالایی در دو ماهه سال۱۴۰۰ ارزش صادرات کاغذ و مقوا ۱۴ میلیون دلار و به وزن ۲۲ هزار تن بوده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، ندا عطایی با بیان این خبر اظهار داشت: صادرات انواع کاغذ و مقوا در ۱۲ ماهه سال گذشته به ارزش ۸۱ میلیون دلار و به وزن ۱۲۴ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت  سال ماقبل خود ۱۰ در صد به لحاظ وزنی رشد داشته است و با توجه به اصلاح قیمت‌های پایه صادراتی،   ۱ در صد از نظر ارزشی کاهش داشته است.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا در هفته گذشته گفت: این رویداد نمایشگاهی در فضایی به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع با حضور ۶۰ شرکت ایرانی و ۱ نماینده از کشور هند برگزار شد و انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا، سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا و سایر انجمن‌های فعال بخش خصوصی و دیگر حوزه‌های مختلف بخش سلولزی نیز حضور پررنگی در این رویداد داشتند.

دبیر میز محصولات شیمیایی و سلولزی افزود: آیین افتتاح این نمایشگاه با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت و مدیران کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی و دفتر صنایع نساجی، پوشاک، سلولزی وزارت صمت برگزار شد و فعالان این حوزه به تشریح مشکلات صنعت در تولید و صادرات پرداختند.

خاطرنشان می‌سازد،   پنج کارگاه تخصصی بهینه‌سازی کاغذ تولیدی بازیافتی با رویکرد بهبود عملکرد مکانیکی ماشین‌آلات، برخی روش‌های بازیافت پسماند در صنایع کاغذسازی و ظرفیت‌های استفاده از نانو ذرات و آنزیم‌ها برای بهبود ویژگی‌های خمیر occ، مدیریت آب و پساب در کاغذسازی و coating کاغذ خصوصا کاغذ قهوه‌ای در این نمایشگاه برگزار شد.

 گفتنی است، همایش هم‌اندیشی تولیدکنندگان کاغذ و مقوای کشور به منظور بررسی شرایط بازارهای داخلی و خارجی در راستای تامین مواد اولیه مورد نیاز و همچنین راهکارهای توسعه صادرات صنعت در محل سالن سبز نمایشگاه بین‌المللی با حضور ۲۵ شرکت فعال و با محوریت سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا برگزار شد.
 

کد خبر: ۹۵٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha