۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
 شرط تحقق اقتصاد منهای نفت چیست؟
سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک پاسخ داد

شرط تحقق اقتصاد منهای نفت چیست؟

قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک تأکید کرد: اقتصاد منفک از نفت باید متکی بر کاری باشد که تولید ثروت کند.

به گزارش بازار، قدیری ابیانه با اشاره اینکه اقتصاد ما حتما باید منفک از نفت باشد گفت: به اعتقاد بنده اقتصاد ما حتی باید از فرآورده های نفتی نیز منفک شود و برای این منظور اقتصاد باید متکی بر کار باشد.

وی در ادامه این مطلب با اشاره به اینکه اقتصاد منفک از نفت باید متکی بر کاری باشد که تولید ثروت کند افزود: بخشی از این کار باید به عنوان مالیات به دولت داده شود و بخشی نیز در راه توسعه کشور به کار گرفته شود.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک متذکرشد: البته این هم به این معنا نیست که ما از نفت خام استفاده نکنیم بلکه منظور این است که اقتصاد ما متکی بر نفت نباشد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه کشورهای دیگر با کار مفید بالا و قناعت توانسته اند موقعیت های خوب اقتصادی را به دست بیاورند گفت: ما هم باید قناعت و صرفه جویی بیشتری داشته باشیم و تمرکز اصلی مردم بر روی کار بیشتر باشد تا پیشرفت حاصل شود.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک با اشاره به اینکه میانگین کار مفید در ایران بسیار پایین است افزود: مردم باید در تمام زمینه ها صرفه جویی کرده و اسراف را کنار بگذارند و به جای آن زمان بیشتری کار کنند.

قدیری ابیانه همچنین از نظام استخدام و بازنشستگی در کشورمان نیز انتقاد و اظهارکرد: دولت آینده باید هر استخدام و هر بازنشستگی را متوقف کند.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک افزود: در حال حاضر متوسط کار مفید در ادارات دولتی پایین است و در اکثر ادارات، کارکنان تنها بابت حضور خود حقوق می گیرند که این موارد هم حتماً باید اصلاح شوند.

کد خبر: ۹۵٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha