۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
تابستان بدون جبره بندی در انتظار یزدی‌ها با صرفه‌جویی ۲۰ درصدی مصرف آب
مدیر بهره برداری شبکه توزیع آب و فاضلاب یزد اعلام کرد

تابستان بدون جبره بندی در انتظار یزدی‌ها با صرفه‌جویی ۲۰ درصدی مصرف آب

یزد- پاکدل، مدیر بهره برداری شبکه توزیع شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: اگر صرفه جویی ۱۵ تا ۲۰ درصدی در مصرف آب صورت گیرد، یزدی‌ها تابستان ۱۴۰۰ را بدون جیره بندی آب سپری خواهند کرد.

سیاوش پاکدل در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مصرف آب از اول فروردین تا ۳۱ خرداد ماه امسال بالغ بر۳۰ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۴۲۴ مترمکعب بوده است گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۶ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۳۳۰ مترمکعب بوده است، افزایش ۱۲.۹ مصرف آب در استان را نشان می‌دهد.

مدیر بهره برداری شبکه توزیع شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اعلام این موضوع که منابع آب در استان تحت فشار هستند، گفت: در شرایط فعلی تمام منابع آبی چه سطحی و چه زیر زمینی صد در صد وارد مدار شده اند و در صورتی که مصرف آب بیش از تولید باشد، مخازن دچار افت شده و باید این افت کنترل شود تا مخازن آبی خالی نشود.

وی در مورد جلوگیری از افت ارتفاع مخازن آب بیان کرد: روش جلوگیری از بروز این رخداد، کاهش خروجی مخازن است که در این صورت، آب کمتری وارد شبکه آبرسانی استان می‌شود چراکه ممکن است در شرایطی قرار گیریم که در برخی مقاطع، شهرها و روستاها با کمبود فشار آب مواجه و آبرسانی به نقاط مرتفع سخت شده و یا این مناطق دچار قطعی آب شوند.

پاکدل با اشاره به ورود چاه‌های آب با شوری بالاتر به شبکه کاهش مخازن آب استان که برای جبران کمبود شبکه توزیع در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: برای رفاه حال شهروندان در شهر یزد دو دستگاه آب شیرین کن نصب شده که یکی در خیابان مسکن و شهرسازی و دیگری در خیابان ایرانشهر نزدیک باغ دولت آباد واقع شده است.

وی با اعلام اینکه  شرکت آب و فاضلاب یک شرکت فنی، مهندسی و خدمات رسان در زمینه تامین و توزیع آب است و نیازمند همکاری همه ارگان های فرهنگی و سازمان مردم نهاد برای نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی بین همه مردم می باشد، تأکید کرد که تنها با ۱۵  تا ۲۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب از سوی همه شهروندان، استان یزد تابستان امسال را بدون مشکل سپری خواهد کرد.

کد خبر: ۹۵٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha