۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
بازدید وزیر جهاد کشاورزی و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا از مرکز پایش هوشمند کشاورزی
ظهر امروز انجام شد؛

بازدید وزیر جهاد کشاورزی و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا از مرکز پایش هوشمند کشاورزی

خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مرکز پایش و مدیریت هوشمند کشاورزی ایران بازدید کردند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به همراه علی مؤیدی خرم‌آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز امروز از مرکز پایش و مدیریت هوشمند کشاورزی ایران در وزارت جهاد کشاورزی بازدید کردند.

در این بازدید، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با کارشناسان و محققین این مرکز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مشاور وزیر و مجری راه اندازی سیستم یکپارچه اطلاعاتی کشاورزی در این بازدید، با ارائه گزارشی از عملکرد مرکز پایش و مدیریت هوشمند کشاورزی ایران، اظهار کرد: این مرکز تمامی سامانه‌هایی را که در بخش‌های مختلف تولید، بازار، زیرساخت، خدمات، تحقیقات و منابع پایه که در ۴۰ سال گذشته در وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده اند را تجمیع کرده و با متمرکز کردن اطلاعات در یک جا، قدرت تصمیم سازی مدیران را افزایش می دهد.

مهرزاد خرد افزود: این مرکز به گونه‌ای طراحی و ایجاد شده که نقش اصلی تولید "داده" در بخش کشاورزی و بهره مندی از اطلاعات را بهره برداران ایفا کنند.

وی تصریح کرد: برای جمع آوری داده‌های درست، بانک اطلاعات کشاورزی ایران را راه اندازی کرده ایم و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در وزارتخانه و صرف کمترین هزینه، امروز بیش از ۱۳ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی دارای نقشه با مختصات UTM هستند و اطلاعات توصیفی مربوط به هر واحد تولیدی اعم از واحد تولید زراعی، باغی، دام، طیور، آبزیان، صنایع کشاورزی و مراکز ارائه دهنده خدمات کشاورزی بر روی سامانه موجود است.

مجری راه اندازی سیستم یکپارچه اطلاعاتی کشاورزی ادامه داد: گام بعدی ما توسعه اینترنت اشیاء است که عملیات اجرایی آن از زنجیره‌ها شروع شده و در ابتدا وارد زنجیره طیور شده ایم و با نصب حسگرهای محیطی در واحدهای تولیدی و با هوشمندسازی خودروهایی که حامل جوجه یک روزه، مرغ زنده، فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های دامی و کشاورزی هستند، بهترین بهره وری و امکان را در اختیار بهره برداران قرار خواهیم داد.

در حاشیه این مراسم، علی مؤیدی خرم‌آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با خبرنگار ایانا، ایجاد مرکز پایش و مدیریت هوشمند کشاورزی ایران را گامی مثبت در بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: از وزیر جهاد کشاورزی بابت ایجاد این مرکز بسیار تشکر می‌کنم، این اقدام نیاز کشاورزی کشور است و امیدواریم این مرکز بتواند سرمایه‌های ملی کشور را صیانت کند.

وی ادامه داد: باید میزان استفاده کشور را از این مرکز رصد و پایش افزایش دهیم و حداکثر استفاده را در همه موضوعات از این بخش ببریم.

مؤیدی تاکید کرد: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند از این مرکز حداکثر استفاده را ببرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و امیدواریم با همدلی که ایجاد شده از امکانات این فضا و مرکز بهره مند شویم.

کد خبر: ۹۵٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha