۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
برای داشتن بازار سرمایه با ثبات اصلاح قوانین ضروری است
عضو سابق هیات مدیره بورس اوراق بهادر کشور:

برای داشتن بازار سرمایه با ثبات اصلاح قوانین ضروری است

معتمد، عضو سابق هیات مدیره بورس اوراق بهادر گفت: در بین سالها ۹۸ و ۹۹ مراجعه انواع سرمایه گذاران به بازار سرمایه صورت گرفت و این می تواند به عنوان فصل نوین در بازار بورس قرار گیرد.

به گزارش بازار، محمدرضا معتمد تغییر نگاه دولت به بازار سرمایه را ضروری بیان کرد و خواستار حضور رییس سازمان بورس در دولت شد.

معتمد تصریح کرد: سازمان بورس نمی تواند در بازار سرمایه متولی حقوق سرمایه گذاران باشد اما در تصمیمات کلان اقتصادی دولت نقش آفرین نباشد.

این عضو سابق بورس با اشاره به وجود ۳۷ نوع صنعت در کشور و عدم اطلاع دقیق دولت به مشکلات این صنایع بر ضرورت ارتباط دولت با میزهای صنعت در بازار سرمایه تاکید کرد و افزود: شما نمی توانید برای صنعتی مثل سیمان بدون در نظر گرفتن فعالان این صنعت تصمیم بگیرید وی بازار سرمایه را بخش غیر قابل انکار از پیکره اقتصاد کشور بیان کرد و افزود: وقتی در بخش های اقتصادی تصمیماتی که بر شرکت های بورس تاثیر می گذارد گرفته می شود بدون شک این تصمیمات بر قیمت سهام تاثیر گذار خواهد بود.

وی کاهش دخالت ها در مکانیزم بازار را در افزایش بهره وری در بازار سرمایه یادآور شد محمدرضا معتمد در این خصوص بر اصلاح قوانین و مقررات تاکید کرد و گفت: اکنون قوانینی وجود دارد که عملا دست دولت و یا بخشی از حاکمیت را در مداخلات بازار سرمایه باز گذاشته بطوریکه اگر این دخالت ها انجام نشود محکوم به ترک فعل می شوند به همین دلیل برای داشتن بازار سرمایه با ثبات باید قوانین بازبینی و تجدید نظر شود.

کد خبر: ۹۵٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha