۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
۲۵ هزار پست اداری راه و شهرسازی بلاتصدی است
معاون وزیر راه و شهرسازی:

۲۵ هزار پست اداری راه و شهرسازی بلاتصدی است

اردبیل- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: ۶۰ هزار پست مصوب وزارت راه و شهرسازی بوده که ۲۵ هزار پست از این تعداد بلاتصدی است.

به گزارش خبرنگار بازار، نعمت‌الله ترکی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست مدیران شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در محل اداره کل راه و شهرسازی اردبیل اظهار کرد: این شورا باید با هماهنگی و وفاق بیشتر به صورت جدی مشکلات و چالش‌های حوزه‌های مختلف به ویژه بخش حقوق و دستمزد و حوزه تشکیلاتی وزارت راه و شهرسازی را پیگیری کرده و در این زمینه سعی در حل موانع و چالش‌ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید نشست‌ها و جلسات این شورا در جهت حل مشکلات مردم و ارائه خدمات مطلوب باشد تا ارتقا سطح تعاملات بین دستگاهی و همچنین هم‌افزایی بیشتر در رفع دغدغه‌ها و چالش‌های احتمالی را شاهد باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: در کنار ارتقا توانمندی و برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت این شورا وظایف سنگینی را در پیگیری سیاست‌ها و ابلاغ بخشنامه‌های وزارتی دارد تا با یک حرکت دقیق و هوشمند و تعریف نقشه راه بتوان به وظایف خطیر به شایستگی عمل کرد.

ترکی افزود: باید در این جلسات هدف‌گذاری‌ها در بخش توسعه بخش‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی و تدارک سایر زیرساخت‌ها به نحوی فراهم آید تا با تأمین منابع مالی بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

وی به عملکرد خوب ادارات و دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نظیر بنیاد مسکن، مکانیک خاک، نظام مهندسی و... اشاره کرد و ادامه داد: در برخی از استان‌ها هماهنگی این ادارات و دستگاه‌های زیرمجموعه به سختی انجام شده اما در استان اردبیل وفاق و همدلی خوبی را در کنار انجام کارها و پیگیری امور مختلف در قالب شورای هماهنگی شاهد هستیم.

ترکی به نابسامانی‌های تشکیلاتی و همچنین نیروی انسانی به ویژه بعد از ادغام وزارت راه و مسکن را یادآور شد و خاطر نشان کرد: با وجود تصویب ۶۰ هزار پست سازمانی در سازمان راه و شهرسازی بیش از ۲۵ هزار پست بلاتصدی است و ما با توجه به تعداد نیروی انسانی با مشکلاتی جدی در تهیه و تدارک این پست‌ها روبه‌رو هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حالی که بعد از ادغام قرار بود ظرفیت نیروی انسانی از ۵۰ هزار نفر تعدیل شود اما نه تنها ادغام به کوچک‌سازی منجر نشده بلکه تعداد نیروها به ۸۷ هزار نفر در وزارت راه و شهرسازی رسیده که هزینه‌های هنگفتی را در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل به این وزارتخانه تحمیل کرده است.

ترکی اصلاح این ساختار معیوب و نظام‌مندی در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و حل مشکلات کارکنان را یادآور شد و بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا مشکلات و چالش‌ها را برطرف کرده و همسان‌سازی حقوق پرسنل را به سرانجام برسانیم.

وی تاکید وزیر راه و شهرسازی را بر ساخت مسکن برای پرسنل و نیروهای راه و شهرسازی یادآور شد و ادامه داد: بر همین اساس با اولویت ساخت مسکن برای پرسنل وزارت راه و شهرسازی در اولویت قرار گرفته و در کنار آن پرداخت تسهیلات نیز برای متقاضیان ساخت و خرید مسکن در حال انجام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی بهبود معیشت پرسنل، توجه به همسان‌سازی حقوق و اصلاح ساختار نظام اداری را یادآور شد و گفت: امیدواریم همه این هدف‌گذاری‌ها به بهبود فرآیندها کمک کند.

کد خبر: ۹۵٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha