۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
افزایش ۴۰ درصدی جوجه ریزی در زنجان/ وضعیت مطلوب نهاده های دامی
گزارش خبری بازار؛

افزایش ۴۰ درصدی جوجه ریزی در زنجان/ وضعیت مطلوب نهاده های دامی

زنجان- طی سه ماه سال جاری با وجود افزایش قیمت جوجه یک روزه، جوجه ریزی در استان نسبت به سه ماه سال ۹۸ و ۹۹ بیش از ۴۰ درصد افزایش دارد و این نشان می دهد وضعیت نهاده های دامی خوب است.

بازار؛ گروه استانها: همواره اقلام اساسی مردم از جمله روغن،شکر،قند، برنج و گوشت مرغ جزو بیشترین اقلام مصرفی مردم  بوده است و در این میان می طلبد نسبت به تامین آن مسئولین دستگاههای متولی مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشند تا مردم دچار مشکل نشوند.

خوشبختانه طی سه ماه سال جاری کمبودی در تامین اقلام اساسی مردم نبوده و آرامش خوبی در بازار استان بوده است. استان زنجان طی دو سال گذشته توانست قیمت گوشت مرغ را ثابت نگه داشته و افزایشی قیمتی نداشته باشد ولی از فروردین ماه سالجاری قیمت گوشت مرغ در استان به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید که قیمت گوشت مرغ باز هم پایین تر از سایر استانها است.

افزایش ۴۰ درصدی جوجه ریزی در زنجان/ وضعیت مطلوب نهاده های دامی

بعد از ظهر پنج شنبه استاندار زنجان در جلسه ستاد تنظیم بازار در محل استانداری زنجان  بر لزوم ضرورت کنترل میدانی اقلام و کالاهای اساسی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: اولویت تامین گوشت مرغ ابتدا خود استان است. 

فتح الله حقیقی با بیان اینکه پس از تامین نیاز داخل باید مازاد تولید به دیگر استان ها ارسال شود،ابراز داشت: زنجان مردمی متدین و ولایی دارد و نباید در تامین کالاهای اساسی در استان مشکلی باشد و باید ستاد تنظیم بازار در استان افزایش یافته و با قوت بیشتری برگزار شود.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی باعث کاهش تولید گندم شده است،افزود: در سالجاری خرید گندم ۱۵۰ هزار تن پیش بینی شده و طبق سال های گذشته نیاز استان باید تا  دو ماه پس از چینش بعدی ذخیره سازی شود و مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان حق ندارد گندم استان را به سایر استانها ارسال کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه با افرادی که گندم استان را ارسال کنند برخورد جدی با آنها می شود،گفت:  با دلالان به شدت برخورد می شود و فرمانداران نیز مصوبات مورد نیاز را در شهرستان ها داشته باشند.

حقیقی با بیان اینکه طی سال گذشته هم جلوی ارسال گندم استان به سایر استانها گرفته شد،ادامه داد: اولویت کاری ما در استان تامین گندم استان است و آن شخص اگر مسئولیت اداری  هم داشته باشد برخورد لازم انجام خواهد شد.

افزایش ۴۰ درصدی جوجه ریزی در زنجان/ وضعیت مطلوب نهاده های دامی

وی با بیان اینکه استان زنجان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور عملکرد خوبی دارد،بیان داشت:  اگر ایراد و اشکالی در روند اجرای این طرح وجود دارد باید مشکل حل شود و نباید ساخت و ساز تعطیل شود. 

۱۶ هزار زنجانی در طرح اقدام ملی مسکن صاحب خانه می شوند و اجرای این طرح برای افراد زیادی شغل ایجاد کرده است 

استاندار زنجان با بیان اینکه با اجرای طرح  اقدام ملی مسکن ۱۶ هزار زنجانی صاحب خانه می شوند،افزود: اجرای این طرح برای افراد زیادی شغل ایجاد کرده و ۱۶ هزار قطعه  برای این طرح پیش بینی شده است.

حقیقی با بیان اینکه این تعداد آورده و سرمایه خود را به اجرای این طرح دادند،گفت: در این طرح شغل کار گران ساختمانی تثبیت شده و ۹ درصد پروژه کشور را ما به خود اختصاص دادیم.

قیمت میوه باید در استان زنجان ثبات داشته باشد
وی به حل مشکلات کارخانه روغن نباتی جهان اشاره کرد و گفت: از مدیریت این واحد تولیدی انتظار داریم به خدماتی که ارائه شده خودش هم حرکتی در جهت حل مسائل از جمله تهیه روغن خام داشته باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه قیمت میوه باید در استان ثبات داشته باشد،ادامه داد: چرا باید قیمت در مناطق مختلف استان متفاوت باشد و باید تمام میوه جات بار کد داشته باشند و باید مدیریت لازم در دستور کار قرار گیرد. 

هیچ گونه کمبودی در خصوص گوشت مرغ در استان رخ نداد و طی سالجاری تولید گوشت مرغ در استان بیش از ۴۰ درصد افزایش دارد

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان در این جلسه با بیان اینکه استان زنجان طی سالجاری در تامین گوشت مرغ مشکلی وجود نداشت و آرامش خوبی حاکم بود،گفت: در عید نوروز ،ماه رمضان و انتخابات نگرانی تامین گوشت مرغ را داشتیم ولی با مدیریت خوب استاندار هیچ گونه کمبودی در خصوص گوشت مرغ در استان رخ نداد.

جواد تاراسی با بیان اینکه قیمت جوجه یک روزه افزایش یافته است،ادامه داد: طی سه ماه سالجاری ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم چهار میلیون و ۷۸۳ هزار قطعه تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش دارد. 

جوجه ریزی در زنجان ۱۲ درصد رشد دارد
وی ابراز داشت: همجنین در سه ماه سال ۹۸ هم تعداد پنج میلیون و ۹۸۵ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد که در مجموع جوجه ریزی در استان نسبت  به سال ۹۸ و ۹۹ بیش از ۱۲ درصد افزایش دارد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه زنجان در تامین نهاده های دامی مشکلی ندارد،گفت: تنها مشکل ما تاخیر در حمل و نقل است. 

برای تیرماه مشکلی در خصوص تامین نهاده های دامی در استان نداریم و به اندازه کافی بیشتر از نیاز استان هم گوشت مرغ به بازار تزریق می شود

تاراسی ابراز داشت: برای تیرماه مشکلی در خصوص تامین نهاده های دامی در استان نداریم و به اندازه کافی و بیشتر از نیاز استان هم گوشت مرغ به بازار تزریق می شود.

وی افزود: این استان در تمام محصولات خود کفا بوده و مشکلی نداریم و امنیت و آرامش خوبی در بازار وجود دارد و  بیش از سه برابر نیاز استان تولید گوشت مرغ افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه به علت کاهش بارندگی ها تولید گندم در استان کاهش یافته است،گفت: خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد کشت گندم در این استان دیم است و این برای استان خوب است. 

۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استانی خریداری می شود
تاراسی ابراز داشت: امسال بیش از ۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استانی خریداری می شود و خرید گندم از خردادماه آغاز شده است و براساس آمار کیفیت گندم استان خوب است.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان به خرید گندم از کشاورزان زنجانی اشاره کرد و گفت: از ۳۰ خرداد ماه خرید گندم در استان آغاز شده  و ۳۷ مرکز برای خرید گندم در استان پیش بینی شده است.

ولی الله زمانی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری خواهد شد،ابراز داشت: قیمت مصوب خرید هر کیلوگرم گندم از کشاورزان استان پنج هزار تومان بوده و  بیشترین تولید گندم مربوط به شهرستان خدابنده است.

 ظرفیت استاندارد سیلوهای استان به بیش از ۳۰ هزار تن افزایش یافته و مشکلی برای ذخیره گندم در سیلوهای استان وجود ندارد

وی با بیان اینکه تولید گندم در استان نسبت به سال گذشته بیش از ۲۵ درصد کاهش دارد،گفت: ظرفیت استاندارد سیلوهای استان به بیش از ۳۰ هزار تن افزایش یافته و مشکلی برای ذخیره گندم در سیلوهای استان وجود ندارد.

۵ هزار تن جو در زنجان طی روزهای آینده تزریق می شود
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان بیان داشت:  طی سالجاری مبارزه با سن گندم توسط کارشناسان کشاورزی در استان به خوبی انجام شد و به علت کیفیت گندم استان خوب است.

مدیرعامل پشتیبانی امور دام جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون به منظور تامین فرآورده های خام دامی مورد نیاز و تنظیم قیمت در بازار استان زنجان ۵۵ تن گوشت منجمد دام توزیع شده است،گفت: علاوه بر این ۱۰ تن گوشت مرغ منجمد نیز برای رفاه حال مصرف کنندگان در بازار استان توزیع شد.

قاسم معین ابراز داشت: در تامین گوشت مرغ منجمد و نهاده های دامی مشکلی نداریم و  التهابی در خصوص تامین فرآورده های خام دامی وجود ندارد.

وی گفت: به اندازه کافی در سردخانه ها گوشت مرغ داریم و به علت خشکسالی برای تغذیه دام های متوسط و کوچک بیش از پنج هزار تن جو در استان طی روزهای آینده تزریق می شود.

یک هزار تن برنج تایلندی در تیرماه توزیع می شود
سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه یک ثبات در بازار برنج در استان رخ داده است،گفت: بیش از یک هزار تن برنج تایلندی در تیرماه توزیع می شود.

افزایش ۴۰ درصدی جوجه ریزی در زنجان/ وضعیت مطلوب نهاده های دامی

ناصر فغفوری با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هزار تن هم برنج تایلندی در ۶ شهرستان استان توزیع می شود،بیان داشت: بیش از ۹۸۱ تن شکر بسته بندی یک کیلو گرم با قیمت هشت هزار و ۷۰۰ تومان  طی خردادماه و تیرماه در استان توزیع می شود.

وی ابراز داشت: در خیلی از استانها قیمت شکر افزایش یافته ولی در استان افزایشی نداشته ولی از رورهای آینده بیش از ۳۴۰ تن شکر با قیمت ۱۳ هزار تومان به بازار تزریق می شود.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان افزود: نسبت به تامین امنیت و آرامش بازار بازرسی از اصناف به خوبی انجام می شود.

ستاد تنظیم بازار در استان توانسته آرامش خوبی را در بازار تامین کرده و مشکلی در خصوص تامین اقلام اساسی مردم رخ ندهد و امیدواریم تا پایان سال کمبودی در تامین اقلام اساسی مردم رخ ندهد. 

کد خبر: ۹۵٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha