۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
۱۴ هزار تن علوفه تر در زنجان برداشت می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۱۴ هزار تن علوفه تر در زنجان برداشت می شود

زنجان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصول یونجه‌ آبی و دیم در چین اول ۱۴ هزار تن علوفه تر در زنجان برداشت می شود.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی زنجان، جواد تاراسی گفت: عملیات برداشت اول محصول یونجه در مزارع شهرستان زنجان که از اواخر اردیبهشت آغاز شده است همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصول یونجه‌ آبی و دیم در چین اول ۱۴ هزار تن علوفه تر برداشت و پس از خشک کردن و بسته بندی در اختیار دامداران قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: با توجه به شرایط خشکسالی حاکم، سیاست حمایت از توسعه و تولید علوفه، جزو برنامه‌های اولو یت دار جهاد کشاورزی زنجان است.

تاراسی تاکید کرد: توسعه‌ کشت علوفه‌های نوین کم آب بر، از جمله سورگوم با توجه به نیاز دامداران جهت تعلیف دام و مزایای بسیار زیادکشت سورگوم از برنامه‌های جهاد کشاورزی استان زنجان است.

وی اشاره‌ای هم به مزایای سورگوم داشت و ادامه داد: برداشت تا سه چین، نیاز آبی یک سومی نسبت به ذرت و ارزش تغذیه‌ای به مراتب بالاتر از ذرت، افزایش تولید شیر تا ۳۰ درصد، کیفیت نشاسته‌ بالا و درصد پروتئین بالا تا  ۹ درصد و اختصاص ۴۰ درصد یارانه‌ خرید بذر از جمله مزایای سورگوم است و به دامداران توصیه می شود که از این محصول در جیره‌ غذایی دام‌ها استفاده کنند.

کد خبر: ۹۵٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha