۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
میزان مصرف سیر در زنجان ۵ هزار و ۵۰۰ تن است/ لزوم توسعه واحدهای فرآوری سیر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

میزان مصرف سیر در زنجان ۵ هزار و ۵۰۰ تن است/ لزوم توسعه واحدهای فرآوری سیر

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان میزان مصرف سیر در این استان را بیش از پنج هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد، گفت: پیش بینی برداشت امسال سیر در استان بیش از ۶۲ هزار تن است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار به کشت محصول سیر در استان زنجان اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید سیر در استان بیش از ۹۹ هزار تن است. 

وی با بیان اینکه متوسط میزان برداشت سیر در پنج ساله منتهی به سال ۹۸ بیش از ۷۴ هزار تن در هکتار بوده است،اظهار کرد: میزان برداشت در هر هکتار در استان بیش از ۳۸ هزار تن در هکتار بوده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه پیش بینی برداشت امسال سیر در استان بیش از ۶۲ هزار تن است،گفت: سطح کشت امسال سیر در استان یک هزار و ۶۱۴ هکتار است. 

تاراسی میزان مصرف سیر استان را بیش از پنج هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و ابراز داشت: محصول سیر شهرستان طارم به استانهای مازندران،اهواز،تهران،کرج،همدان ،شیراز،قزوین،کردستان و کرمانشاه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه صادر می شود و کیفیت سیر طارم بسیار خوب است. 

وی با بیان اینکه ارقام سیر کشت شده شهرستان طارم محلی، سیر صورتی، سیر قرمز، سیر سفید و رقم آذر شهر است،تصریح کرد: تولید سیر یکی از مهمترین محصولات کشاورزی مهم طارم است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان بر لزوم ضرورت توسع واحدهای فرآوری محصول سیر در استان تاکید کرد.

کد خبر: ۹۵٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha