۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
 ۸۰ هزار میلیارد تومان به جیب قاچاقچیان نفت می‌رود
کارشناس عالی امور استراتژیک:

۸۰ هزار میلیارد تومان به جیب قاچاقچیان نفت می‌رود

کارشناس عالی امور استراتژیک با اشاره به قاچاق نفت ایران به عربستان و کویت و قطر و امارات گفت: سالانه ۸۰ هزار میلیارد تومان از جیب ملت به نفع قاچاقچیان و خریداران خارجی نفت قاچاق از دست می رود.

به گزراش بازار، قدیری ابیانه ترسیم وضعیت آینده کشور و تعریف استراتژی برای آن را نیازمند شناسایی دقیق وضع موجود دانست و گفت: متأسفانه ما هنوز موفق به شناسایی وضع موجود نشدیم.

وی پرداخت یارانه انرژی را جزو احمقانه ترین کارهایی دانست که ما در جهان انجام می دهیم و افزود: ما نفت سفید را لیتری ۱۵۰ تومان یعنی بعد از پالایش و حمل و نقل و توزیع بشکه ای یک دلار می فروشیم که این عواقب دارد.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه پرداخت یارانه انرژی باعث اسراف در مصرف انرژی شده گفت: ما جزو مسرف ترین کشورها در مصرف انرژی هستیم درحالیکه باید این یارانه ها را صرف ساخت پالایشگاه ها و تقویت زیرساخت ها می کردیم.

کارشناس عالی امور استراتژیک با انتقاد از نحوه توزیع یارانه ها گفت: هر کسی باید به اندازه مصرف سوخت خود و با قیمت واقعی، پول بپردازد و این پولی هم که به خزانه می رود متعلق به همه مردم است و حدأقلش این است که ثروتمند و فقیر سهم مساوی از این پول داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ما سالانه ۶۰ میلیارد دلار فقط بابت انرژی یارانه می دهیم گفت: همین یارانه ها باعث اسراف شدید و قاچاق انرژی از کشور به خارج از کشور شده درصورتیکه اگر این یارانه ها حذف شود قطعاً چنین معضلاتی را نخواهیم داشت.

قدیری ابیانه با اشاره به قاچاق نفت ایران به عربستان و کویت و قطر و امارات گفت: متأسفانه سالانه ۸۰ هزار میلیارد تومان از جیب ملت ایران به نفع قاچاقچیان و خریداران خارجی نفت قاچاق خارج می شود.

کارشناس عالی امور استراتژیک بر لزوم استفاده از پتانسیل انرژی خورشیدی کشور تأکید کرد و گفت: قیمت انرژی و سوخت باید واقعی و ارز هم تک نرخی و شناور شود و البته مردم هم باید مطمئن شوند که این پول قرار است در جهت اجرای عدالت هزینه شود.

کد خبر: ۹۵٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha