۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
صادرات کالا در زنجان به ۲۷۰ میلیون دلار افزایش یافت
استاندار زنجان:

صادرات کالا در زنجان به ۲۷۰ میلیون دلار افزایش یافت

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه میزان صادرات کالا از استان زنجان طی سال ۹۸ حدود ۲۲۳ میلیون دلار بود،گفت: در سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی  صادرات کالا به ۲۷۰ میلیون دلار افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای گفت گوی بخش خصوصی با دولت در محل استانداری زنجان، گفت: ارتقای ۱۵ پله ای شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت به دلیل تعداد تشکیل جلسات استانی قابل تقدیر است.

استاندار زنجان با بیان اینکه بخش خصوصی در تولید و صادرات استان عملکرد بسیار خوبی داشته است، گفت: بخش خصوصی با تمام توان برای توسعه اقتصادی استان تلاش می کند. 

حقیقی  با بیان اینکه میزان صادرات استان طی سال ۹۸ حدود ۲۲۳ میلیون دلار بود، تاکید کرد: در سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی ۲۱۸ میلیون دلار هدف گذاری شده بود که  به ۲۷۰ میلیون دلار افزایش یافت و صادرات کالا در استان رشد بیش از ۲۳ درصدی داشت. 

وی افزود: گمرک استان در سطح کشور در صادرات کالا عملکرد خوبی داشته است و در سالجاری  هم باید صادرات کالا از استان افزایش یابد. 

استاندار زنجان با بیان اینکه با انتخاب رئیس جمهوری جدید آثار مثبت و عملیاتی در کشور ایجاد می شود، تصریح کرد: مردم در ۲۸ خردادماه فرد اصلح را انتخاب کردند. 

حقیقی به برنامه ریزی دقیق در خصوص قطعی برق در مناطق مختلف استان زنجان اشاره کرد و گفت: این موضوع مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده و این اقدام به دلیل افزایش دما انجام می شود. 

وی به تشکیل ستادی در زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی استان اشاره کرد و ابراز داشت: معاون امور اقتصادی مسئولیت این مهم را بر عهده دارد و کمتر از نیمی از مناطق ویژه اقتصادی کشور مجوز گرفته و فعال هستند.

استاندار زنجان بر لزوم تغییر الگوی کشت در محصولات کشاورزی استان زنجان به ویژه محصول سیر اشاره کرد و گفت: این مهم باید از سوی جهاد کشاورزی و بخش تحقیقاتی آن مطالعات کاربردی و عملیاتی داشته باشند.

کد خبر: ۹۵٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha