۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
توزیع نهال توت اصلاح شده در زنجان ۴۲ درصد افزایش دارد/ پرداخت تسهیلات بلاعوض
رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان:

توزیع نهال توت اصلاح شده در زنجان ۴۲ درصد افزایش دارد/ پرداخت تسهیلات بلاعوض

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان از پیش بینی تولید بیش از ۲.۵ تن پیله تر کرم ابریشم در استان خبر داد و گفت: توزیع نهال توت اصلاح شده بیش از ۴۲ درصد افزایش دارد.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طرح توسعه نوغان داری در استان زنجان از سال ۹۳ آغاز شده است،گفت: طی سال جاری برای توسعه نوغانداری سه هزار اصله نهال  توت اصلاح شده به صورت رایگان به متقاضیان پرورش کرم ابریشم در استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در چهار شهرستان زنجان،ابهر،خرمدره و طارم طرح توسعه نوغان داری انجام می شود،اظهار کرد: برای تحقق شعار سال این صنعت پر سود ویژه تقویت می شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: با اجرای این طرح برای ۵۰ نفر از زنان روستایی در این چهاد شهرستان اشتغال ایجاد می شود.

تاراسی با بیان اینکه تسهیلات بلاعوض در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، تاکید کرد: دستگاه رطوبت ساز،دماسنج و لوازم دیگر که نیاز است در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی ابراز داشت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۲.۵ تن پیله تر کرم ابریشم در استان تولید شود و توزیع نهال توت اصلاح شده طی سالجاری نسبت به سال گذشته  بیش از ۴۲ درصد افزایش دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان تصریح کرد: تولیدات نوغانداران طارم برای تولید نخ از پیله به رشت و مازندران ارسال می شود.

تاراسی با بیان اینکه شهرستان طارم بزرگترین قطب کشاورزی استان است، یاد آور شد: این شهرستان در تولید کرم ابریشم هم استعداد بسیار خوبی دارد.

کد خبر: ۹۴٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha