۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱
دی.اِس لوکس‌تر از همیشه به بازار آمد
موتور جدید فرانسوی‌ها برای مقابله با آلایندگی

دی.اِس لوکس‌تر از همیشه به بازار آمد

شرکت خودروسازی DS به تازگی سدان لوکسی به نام DS۹ با قوای محرکه هیبریدی به قدرت ۳۵۵ اسب‌بخار به بازار جهت رقابت با آلمانی‌ها معرفی و عرضه کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: در اروپا رقابت برای تولید خودرو لوکس نسبت به یک دهه گذشته بیش از پیش شده است. برندهای مطرح خودروسازی در رقابت برای معرفی و عرضه محصولی هستند که علاوه بر بازار اروپا، بازارهای فرا منطقه را نیز در برگیرد.
هر شرکت خودروساز، یک برند لوکس زیر مجموعه دارد که با آن محصول به بازار برای مشتریان خاص عرضه می‌کند. گروه خودروسازی پژو-سیتروئن که به تازگی جز خودروسازی استلانتیس شدند، برند لوکس این گروه را بانام DS می شناسند.

DS لوکس‌تر از همیشه به بازار آمد

DS نیز مانند سایر برندهای گروه PSA در بازارهای جهانی به ویژه اروپایی شناخته شده نیست. اما در برخی از بازارهای خاورمیانه و آسیا این لوکس فرانسوی طرفداران خاص خود را دارد.
DS۹ یکی از سدان‌های سایز متوسط لوکس این خودروساز فرانسوی است که سال گذشته معرفی شد. از نظر طراحی پیکره DS۹ استخوانی و به دور از احجام است. به عبارت دیگر چهره خودرو به واسطه خط تیز شانه ظاهری خشک و فارغ از عضلانی بودن دارد. کشیده شدن ستون C و فرم خمیده سقف نیز فرم کوپه به این خودرو می‌بخشد.
رینگ‌های ۱۹ اینچی که در زیر خودرو نصب شده یکی دیگر از جاذبه‌های این سدان میان سایز لوکس فرانسوی است. خطوط تیز روی کاپوت، چراغ‌های مستطیل شکل با LED های چهارگانه و جلوپنجره شش ضلعی خشن به نظر می‌رسد. نمای عقب خودرو با حجم‌پردازی خاص روی در صندوق و چراغ‌های افقی کشیده با خطوط کروم نمای لوکس از این سدان را به نمایش می‌گذارد.
اگزوزهای ذوزنقه‌ای در طرفین سپر و فرم خاص طراحی چراغ‌های عقب ویژگی اسپرت بودن این سدان را بیشتر می‌کند. همچنین مهندسان این خودروساز فرانسوی  برای بهبود آیرودینامیک این خودرو از طرح دستیگره‌های پنهان مشهور به i برای افزایش زیبای خودرو استفاده کردند.

DS لوکس‌تر از همیشه به بازار آمد


طراحی داخلی DS۹  به لطف چیدمان و طراحی ویژه، جز کابین لوکس در میان سایر خودروها در بازار شناخته می‌شود. فرانسوی‌ها برای افزایش زیبایی خودرو از قطعات کروم، دوخت با کیفیت و مواد جیر برای اجزای کابین خودرو استفاده کردند.
آنچه که بیش از هر چیزی در میان این کابین خود نمایی می‌کند، صفحه نمایشگر ۱۲ اینچی منحنی کنسول میانی و پشت آمپر ۱۰ اینچی نصب شده برای این خودرو است. ساختار داشبورد سبب شده فضای مدرن در قسمت جلو کابین وجود داشته که حس لوکس بودن در زمان رانندگی را افزایش می‌دهد.
هرچند به قطعات داخل کابین DS اگر دقت کنید، متوجه خواهید شد که هنوز نمای از پژو طراحی آن سبکی در خودرو نمایان است. این شیوه طراحی، رقابت را برای ژرمن‌ها در بخش لوکس بودن سخت کرده است. سراسپید دنده خاص در کنار غربیلک فرمان اسپرت مجهز شده  به دو پدال شیفتر رانندگی را از حس یکنواخت خارج و هیجان‌انگیز می‌کند.
مانند هر خودرو لوکس دیگر، DS تصمیم گرفته برای افزایش زیبایی در خودرو ساعت آنالوگ در قسمت فوقانی کنسول نصب کند که علاوه بر حس مدرنیته، نمای کلاسیک را نیز برای خودرو خلق کرده است.

DS لوکس‌تر از همیشه به بازار آمد

DS برای سدان SD۹ دو قوای محرکه بنزینی و هیبریدی در نظر گرفته که آن را بر اساس قدرت خرید مشتری تقسیم بندی کرده است. این روزها خودروسازان مطرح به سمت و سوی هیبریدی و الکتریکی در حال حرکت و رشد هستند. همین مساله سبب شد تا شرکت DS نیز به سمت و سوی هیبریدی‌ها حرکت کند و این سدان را با نسخه پلاگین هیبرید به بازار عرضه کند.
باتوجه به افزایش سختگیری‌ها در استانداردهای آلایندگی، خودروسازان اروپایی موظف به رعایت آلایندگی سبد محصولی هستند. این موضوع رغبت بیشتری برای تولید خودروهای هیبریدی ایجاد کرده است.
در این سدان لوکس، از دو پیشرانه الکتریکی و بنزینی هماهنگ شده استفاده شده تا قدرت و گشتاور ترکیبی بالایی را به چهارچرخ برساند. موتور بنزینی چهارسیلندر خطی به حجم ۱.۶ لیتری قوای محرکه بنزینی را تشکیل می‌دهد. این موتور بنزینی با نام پورتک شناخته می‌شود که به لطف توربوشارژر و سیستم پاشش سوخت مستقیم، قدرتی معادل ۲۲۲ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. موتورالکتریکی ۱۰۷ اسب‌بخار به عنوان پیشرانه دوم تعبیه شده است.
DS۹ در صورت فعال بودن هر دو پیشرانه می‌تواند ۳۵۵ اسب‌بخار قدرت را برای راننده فراهم کند. جالب است بدانید که گیربکس ۸ سرعته ساخت کمپانی ZF آلمان وظیفه انتقال قدرت و گشتاور به چهارچرخ را به کمک سامانه چهارچرخ محرک AWD-e برعهده دارد.

DS لوکس‌تر از همیشه به بازار آمد

این سدان میان سایز لوکس با یکبار شارژ ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. باتری‌های تعبیه شده برای DS۹ از نوع لیتیوم-یونی بوده که ظرفیتی برابر ۱۱.۹ کیلووات ساعت دارد. سیستم مدیریت انرژی می‌تواند انرژی لازم را ذخیره و برای ادامه حرکت و همچنین شیب‌روی‌های سخت را به کمک موتورالکتریکی قدرتمند به انجام برساند. شارژ ۷.۴ کیلوواتی می‌تواند در یک ساعت و ۳۰ دقیقه ظرفیت باتری‌ها را تا صد در صد کامل کند.
 از مهم‌ترین تجهیزات DS۹  می‌توان به سیستم هشدار نقاط کور، سیستم کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار منطبق بر شناسایی عابرپیاده، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم هوشمند ایمن برای خروج سرنشینان و نمایشگر با قابلیت به اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کرد.
با این تفاسیر می‌توان انتظار داشت که این خودرو لوکس فرانسوی، رقبای آلمانی را نه تنها به چالش بلکه در بخش طراحی با دردسر در بازار روبه‌رو کند. زیرا DS سعی کرده براساس ذائقه و سلیقه مشتریان در بازار اروپا خودرو طراحی و تولید کند.

کد خبر: ۹۴٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha