۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
زندگی مردم متأثر از عملکرد سازمان ملی استاندارد است
معاون اول رییس جمهور:

زندگی مردم متأثر از عملکرد سازمان ملی استاندارد است

جهانگیری، معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد وظایف خطیر و بسیار سنگینی بر دوش دارد و زندگی همه مردم نیز به نوعی متأثر از عملکرد این سازمان است.

به گزارش بازار، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در جلسه شورای عالی استاندارد؛ از سازمان ملی استاندارد بعنوان یکی از سازمان‌های مرجع و پراهمیت کشور یاد کرد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اعتماد مردم نسبت به نشان استاندارد، خاطر نشان کرد: مردم وقتی نشان استاندارد را بر روی کالایی مشاهده می‌کنند این اطمینان برای آن‌ها ایجاد می‌شود که حداقل‌های لازم در استاندارد و ایمنی در تولید آن کالا رعایت شده است.

وی افزود: مردم با اطمینان و اعتمادی که نسبت به سازمان ملی استاندارد و نشان استاندارد دارند مطمئن هستند که بررسی‌ها و اظهار نظرهای سازمان ملی استاندارد از پشتوانه علمی، فنی و تخصصی خوبی برخوردار است به همین جهت خیالشان نسبت به کالاهای دارای مهر استاندارد آسوده است.

جهانگیری با یادآوری حادثه تلخ چند سال پیش سقوط یک دستگاه آسانسور به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد و خسارات ناشی از آن، گفت: سازمان ملی استاندارد باید با تلاش در جهت اعتماد افزایی در میان مردم، از اعتماد و اطمینان مردم نسبت به این سازمان و مهر استاندارد پاسداری و حفاظت کند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه سازمان ملی استاندارد نیازمند حمایت‌های مالی برای انجام هر چه بهتر وظایف است، تصریح کرد: لازم است سازمان برنامه و بودجه در بودجه‌های سالانه آتی حمایت‌های لازم را از سازمان ملی استاندارد انجام دهد تا شاهد بهبود و نوسازی تجهیزات و آزمایشگاه‌های سازمان ملی استاندارد باشیم.

وی همچنین با یادآوری اقدامات ارزنده و عملکرد مثبت نیره فیروزبخت رییس سابق سازمان ملی استاندارد افزود: لازم است از تلاش‌ها و خدمات ارزنده ایشان در دوران تصدی سازمان ملی استاندارد قدردانی کنیم چرا که انصافاً کارنامه و عملکرد خوبی در دوران مدیریت در این سازمان داشتند.

در این جلسه که وزرای نیرو، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند، شریعتی رییس سازمان ملی استاندارد گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اقدام این سازمان ارائه کرد.

در این نشست همچنین دستورالعمل مواد ۲۱، ۲۴، ۴۲، ۴۹ و تبصره ۱ ماده ۳۴ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد به تصویب رسید.
پیشنهاد اجرای اجباری استاندارد ژلاتین مورد مصرف در صنایع غذایی با شماره استاندارد ۳۴۷۴ از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

دو پیشنهاد سازمان ملی استاندارد ایران در راستای اجرای بند ۳ ماده ۵ قانون تقویت و توسعه نام استاندارد با موضوع تعیین ساز و کار اخذ هدایا و کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان و نیز اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۷ ضوابط اجرایی استانداردهای اجباری و تشویقی با موضوع مصرف منابع ناشی از اخذ ودیعه از صاحبان علامت استاندارد نیز در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصویب شد.

سازمان ملی استاندارد ایران همچنین گزارشی از آخرین وضعیت اجرای استانداردهای ۸۵ گانه صنعت خودرو ارائه کرد که مقرر شد این سازمان با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودرو سازان بخواهد اجرای استانداردهای باقیمانده را در دستور کار خود قرار داده و گزارش عملکردشان را به صورت مستمر به سازمان ارائه دهند.

بحث و تبادل نظر در خصوص تفکیک امور حاکمیتی و تصدی گری سازمان ملی استاندارد ایران موضوع بند ۳ ماده ۳۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۹۴٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha