۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
تزریق نقدینگی‌ها به بازار سرمایه، هدفمند نبود
کارشناس بازار سرمایه:

تزریق نقدینگی‌ها به بازار سرمایه، هدفمند نبود

حسینی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بیشترین توجهات در زمینه تزریق نقدینگی، به سمت افزایش شاخص بوده و تزریق نقدینگی‌ها به صورت هدفمند، صورت نگرفته است.

به گزارش بازار، سید علی حسینی مدیر عامل اسبق بورس انرژی افزود: تزریق نقدینگی از طرف صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی به بازار سرمایه فقط در جهت افزایش شاخص انجام شده و بیشتر به صورت یک مسکن عمل کرده است.

وی گفت: گاهی اوقات با تزریق نقدینگی، شاخص کل افزایش پیدا می‌کرد، اما شاخص هم وزن همچنان منفی بود به همین دلیل تزریق نقدینگی فقط در جهت افزایش شاخص انجام می‌شد.

حسینی با بیان این که بازار سرمایه یک بازار ملی است افزود: خیلی از مردم درگیر این بازار هستند و ما باید از منافع مردم در این بازار دفاع کنیم.

وی در خصوص دلایل ریزش‌های چند ماه اخیر بازار سرمایه گفت: دو شاخص بسیار مهم در شرایط حاضر تأثیر عمده در بازار سرمایه دارد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نخستین شاخص تأثیرگذار در بازار سرمایه؛ تغییر مقرراتی است که در این بازار اعمال می‌شود.

حسینی افزود: بازار از تغییر مقررات و زیرساخت‌ها بصورت مکرر خسته شده و معاملات بازار در شرایط با ثباتی انجام نمی‌شود.

وی گفت: بحث تغییر مقررات در بازار سرمایه یک بحث دائمی بوده و باید شرایطی ایجاد شود که بازار از نظر مقررات در شرایط با ثبات قرار گیرد.

حسینی با بیان این که مشکلات ذکر شده درون بازار سرمایه است افزود: یک شاخص تأثیرگذار دیگر در بازار سرمایه از خارج به آن فشار وارد می‌کند.

وی در خصوص دومین شاخص تأثیرگذار بر بازار گفت: برخی از سیاستمداران مذاکرات سیاسی را در مناسبات اقتصادی دخیل می‌دانند و ما باید منتظر نتیجه مذاکرات دیپلماتیک هم باشیم.

حسینی با اشاره به این که دو شاخص ذکر شده؛ ابهاماتی در بازار سرمایه إیجاد کرده افزود: با توجه به درگیری بسیاری از مردم با بازار سرمایه، امیدواریم هر چه زودتر این بازار به تعادل برسد.

کد خبر: ۹۴٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha