۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
تعیین منابع مالی برای استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف با اولویت سابقه اشتغال
جهت تامین نظر شورای نگهبان صورت گرفت؛

تعیین منابع مالی برای استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف با اولویت سابقه اشتغال

با موافقت نمایندگان مجلس، کارکنان شوراهای حل اختلاف با اولویت سابقه اشتغال بیشتر از طریق آزمون عمومی و تخصصی استخدام می شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۳۱ خرداد) مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان با رفع ایرادات لایحه شوراهای حل اختلاف با ۱۴۹ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براین اساس؛ به منظور رفع ایراد (۲-۴) شورای نگهبان ماده(۵) مکرر به شرح زیر اصلاح شد و با اصلاح ماده(۲۳) ایراد ردیف(۱-۴) مرتفع شد:

ماده۵ مکرر- مرکز مکلف است ظرف مدت پنج سال، از میان اشخاصی که واجد شرایط استخدام هستند، نیاز شوراهای حل اختلاف به کارکنان تمام‌وقت (اعم از اعضاء و سایر کارکنان) را با اولویت سابقه اشتغال بیشتر و همکاری با شوراها، به صورت پیمانی استخدام یا به صورت قرارداد کار معین از طریق آزمون عمومی و تخصصی، به کارگیری نماید.

تبصره۱- سوابق اشتغال در شورا به حداکثر سن قانونی اضافه می‌شود.

تبصره۲- منابع مالی مورد نیاز برای استخدام موضوع این ماده، از محل اعتبارات مصوب مرکز و همچنین از محل درآمدهای اختصاصی موضوع ماده(۴۳) این قانون و افزایش درآمدهای حاصل از اجرای مواد (۱۳) و (۲۳) این قانون تأمین می‌شود.

تبصره۳- دولت مکلف است شناسه استخدام اشخاص موضوع این ماده را در اختیار مرکز قرار دهد.

کد خبر: ۹۴٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha