۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
 دولت جدید حل مشکلات تولید و بهبود فضای کسب‌وکار را جدی بگیرد
رئیس اتاق یزد:

دولت جدید حل مشکلات تولید و بهبود فضای کسب‌وکار را جدی بگیرد

قمی، رئیس اتاق یزد می‌گوید: مشکلات فعالان اقتصادی، بر روند بازار و کسب‌وکار اثرات مستقیمی می‌گذارد و دولت آینده باید ضمن حل این مشکلات، بهبود محیط کسب‌وکار را نیز پیگیری کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با اشاره به طرح مشکلات فعالان اقتصادی توسط مسئولان و اثرات مستقیم آن در روند بازار و کسب‌وکارها، ابراز امیدواری کرد: در دولت جدید، گام‌های جدی برای حل مشکلات تولید و اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار برداشته شود.

محمدرضا قمی در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت استان یزد، به اثرات مخرب مشکلات مربوط به تأمین برق و آب نیز اشاره کرد و افزود: این مسائل توسط مردم و دولت و تریبون‌های مختلف مطرح شده و از مسئولان انتظار می‌رود برای رفع این مشکلات مساعدت کنند.

او در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به کاهش چشمگیر قیمت فولاد در جهان و نتیجه بالعکس در ایران، تصریح کرد: افزایش قیمت فولاد در ایران برخلاف روند بازارهای جهانی در حالی است که با رکود فعلی بازار و توقف طرح‌های عمرانی در کشور توقع کاهش قیمت نیز وجود دارد.

قمی این افزایش قیمت را غیرواقعی و ناشی از دخالت سرمایه‌گذاران و دلالان دانست و از مسئولان خواست به این موضوع رسیدگی کنند.

رئیس اتاق یزد در پایان از نحوه رتبه‌بندی شوراهای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در کشور صحبت کرد و از ارتقاء رتبه اتاق یزد و در مرز شایستگی قرار گرفتن اتاق در ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۹ نسبت به ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ خبر داد.

در این نشست، استاندار یزد نیز به تعامل بخش خصوصی و دولت در یزد اشاره کرد و حفظ این روند در دولت آینده را خواستار شد.

محمدعلی طالبی با بیان اینکه چنین تعاملی در بین دستگاه‌های بازرسی و قضایی استان را در سنوات گذشته سابقه نداشته است، گفت: فضای بسیار خوبی در استان به‌خصوص در حوزه ارتباط با بخش خصوصی شکل گرفته است و مدیران غیربومی و مدیران بومی پا به کار در عرصه فعالیت نیز وجود دارند که تعامل خوبی را در استان ایجاد کرده‌اند.

او به رفع تمام مسائل و مشکلاتی که در حیطه اختیارات استان قابل‌حل بوده است، اشاره کرد و گفت: تاکنون موردی از معضل و چالش قابل‌حل در استان وجود نداشته که نسبت به رفع آن اقدام نشود و در این مسیر، اهتمام دستگاه‌های مدیران اجرایی و حمایت قابل‌توجه دستگاه‌های امنیتی و قضایی را داریم.

طالبی با اشاره به سبقه فعالیت ۲۰ ساله خود در عرصه دولت گفت: چنین تعاملی در استان، خصوصاً در بین دستگاه‌های بازرسی و قضایی را در سنوات گذشته به خاطر نمی‌آورم.

استاندار یزد خطاب به دولت آینده تصریح کرد: هر دولتی که شکل می‌گیرد، باید بتواند در استان یزد همدلی‌ها و هماهنگی‌ها را به‌عنوان برند حفظ کند و هرکسی در هر منصبی باید فعالیت خود را به‌گونه‌ای داشته باشد که فضای همدلی در استان بر همه تعاملات و تمایلات غلبه کند.

او خاطرنشان کرد: بااین‌وجود می‌تواند در کنار مشکلاتی که کشور با آن روبروست فضایی متفاوت در کنار بخش خصوصی داشته و در وضعیت موجود، طعم شرایط بهتری را چشید.

طالبی در این نشست که مسائل پیرامون اتباع بیگانه و بعضاً اتباع ایرانی در حوزه اشتغال مطرح بود، در خصوص انتصاب برخی از مدیران غیربومی تصریح کرد: در برخی از نقاط، فضایی به وجود آمد که مخالف انتصاب مدیران غیربومی بود اما ما بنای خود را بر تجارب و شایستگی گذاشتیم و از انتصاب مدیران غیربومی بسیار خوب، کارگشا، پیگیر، جدی و در تلاش دریغ نکردیم.

استاندار یزد در مورد این دیدگاه تصریح کرد: بعضاً تصور این نباشد که ما صرفاً در انتصاب مدیران غیربومی، صرفاً تصمیم وزارت خانه معیار است بلکه در مواردی نیز با انتصاب برخی از مدیران غیربومی هم مخالفت‌هایی داشتیم و نپذیرفتیم.

کد خبر: ۹۴٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha