۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
مبارزه با آفات غلات در ۲۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان سمنان آغاز شد
رئیس جهاد کشاورزی سمنان:

مبارزه با آفات غلات در ۲۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان سمنان آغاز شد

سمنان- میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان از آغاز مبارزه با آفت سن در اراضی کشاورزی و غلات استان خبر داد و گفت: بیش از ۲۴ هزار هکتار زمین زراعی در این طرح پایش می‌شوند.

سید حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه اواخر خرداد ماه معمولاً زمان مناسب مبارزه با بسیاری آفت ها از جمله سن است، تاکید کرد: مبارزه با این آفت در ۲۴ هزار و ۱۵ هکتار اراضی استان سمنان آغاز و اراضی توسط کارشناسان جهاد پایش می شوند

وی با بیان اینکه این میزان اراضی فقط زیر کشت غلات هستند، افزود: بیشترین خسارات را سن به غلات استان می زند در نتیجه در این راستا اقدامات مقابله ای از سوی جهاد با همراهی بهره برداران انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مبارزه با آفت ملخ در ۶۰۰ هکتار از باغ‌ها و مزارع استان انجام شده است، گفت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار عملیات ردیابی شناسایی و آثار انواع ملخ در سطح استان به خصوص غلات و مشخصا گندم، جو و ذرت صورت گرفته است.

میرعماد با بیان اینکه ملخ خسارات عمده ای را به مزارع ایجاد می کند در نتیجه عزم جدی نسبت به برخورد با این آفت وجود دارد، گفت: تداوم طرح مبارزه با آفت ملخ در سطح مزارع و باغات استان سمنان اقدامی است که از سوی جهاد انجام می پذیرد و التبه بهره برداران نیز همراهی خوبی را با ما دارند.

وی افزود: مقابله با آفات یکی از مهمترین راه هایی است که می توان از خسارات در نتیجه قیمت تمام شده محصولات کشاورزی بر دوش بهره برداران کاست و همچنین نگذاشت تا بخش مهمی از محصولات تولیدی در بخش غلات، از بین بروند در نتیجه عزم جدی نسبت به برخورد با آفات وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بیش از 400 نفر کارشناسان پهنه و کشاورزی در سطح استان وجود دارد که می توانند مشاوران خوبی برای بهره برداران باشند، گفت: اواخر بهار بهترین زمان مقابله با آفات مختلف مانند ملخ و سن غلات است لذا بهره برداران برای این منظور حتما با کارشناسان جهاد همراه باشند.

کد خبر: ۹۴٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha