۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
۶ هزار و ۶۴۰ تن محصول نخود فرنگی در طارم تولید می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۶ هزار و ۶۴۰ تن محصول نخود فرنگی در طارم تولید می‌شود

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: طی سالجاری بیش از ۸۳۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان طارم به کشت محصول نخود فرنگی اختصاص یافته و شش هزار و ۶۴۰ تن محصول از آن برداشت می‌شود.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی سالجاری بیش از ۸۳۰ هکتار از اراضی زراعی طارم به کشت محصول نخود فرنگی اختصاص یافته است، گفت: بیش از شش هزار و ۶۴۰ تن محصول نخودفرنگی در این شهرستان برداشت می شود.

وی با بیان اینکه در استان زنجان تنها در شهرستان طارم محصول نخود فرنگی تولید می شود،اظهار کرد: برداشت نخود فرنگی در این شهرستان آغاز شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: در شهرستان طارم انواع محصولات سیر، زیتون، گردو، فندق، خرمالو، باقلا و نخود فرنگی تولید می شود. 

تاراسی با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی زراعی کشاورزی شهرستان طارم هم به کشت سیر اختصاص یافته است، ابراز داشت: بیش از ۵۶ هزار تن سیر در شهرستان طارم برداشت می شود. 

وی گفت: ارقام مورد کشت در این شهرستان شامل سیر صورتی و قرمز است و محصول تولیدی به استانهای مختلف و کشورهای روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه محصولات تولیدی این شهرستان علاوه بر مصرف داخل استان به سایر استان های کشور هم  صادر می شود،ابراز کرد: ۵۶ نوع محصول کشاورزی در استان زنجان تولید می شود.

کد خبر: ۹۴٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha