۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
۳ هزار و ۸۰۰ تن انواع محصولات گلخانه ای در زنجان تولید می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۳ هزار و ۸۰۰ تن انواع محصولات گلخانه ای در زنجان تولید می شود

زنجان-تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان از تولید سالیانه بیش از سه هزار و ۸۰۰ تن انواع محصولات گلخانه ای در زنجان خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی حمایت لازم را از گلخانه داران دارد.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار از تولید سالیانه بیش از سه هزار و ۸۰۰ تن انواع محصولات گلخانه ای در استان زنجان خبر داد و گفت: ۷۰۰ نفر در این گلخانه ها مشغول به کار هستند. 

وی از وجود ۱۹۰ واحد گلخانه ای در زنجان خبر داد و اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان براساس مدیریت و برنامه ریزی انجام شده درصدد این است تا محصولات گلخانه ای را از کشاورزان خریداری کرده و با این کار تعداد واحدهای گلخانه ای را افزایش دهد و به تبع اشتغال هم رونق می گیرد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها جزو برنامه‌های مهم این سازمان است، گفت: کشت محصولات گلخانه ای تولید را به میزان ۱۰ برابر نسبت به فضای باز افزایش می دهد و  مصرف آب را مدیریت می کند. 

تاراسی با بیان اینکه برای توسعه کشت گلخانه ای در مناطق محروم استان زنجان تسهیلات با بهره ۱۰ درصد و در مناطق برخوردار ۱۲ درصد پرداخت می شود،تاکید کرد: بیشترین محصول تولید شده در گلخانه‌های استان توت فرنگی، خیار، گوجه‌فرنگی و گیاهان دارویی و فلفل دلمه ای است.

وی با بیان اینکه بیشترین تولید محصولات گلخانه ای در استان مربوط به توت فرنگی است،ابراز داشت: در سال بیش از ۴۱ تن توت فرنگی به صورت گلخانه ای در زنجان تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: در شهرستان طارم هم مز به صورت گلخانه ای به صورت خیلی محدود کشت می شود. 

تاراسی با بیان اینکه دو شهرک گلخانه ای  فعال در شهرستان های طارم و زنجان دارد،ابراز کرد: شهرک گلخانه ای خمارک در شهرستان خدابنده آماده شده و در حال واگذاری به سرمایه گذار است و شهرک گلخانه ای وحدت در شهرستان ابهر هم در دست احداث است.

کد خبر: ۹۴٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha