۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
اختلالات ناشی از بحران کرونا بسیاری از شکنندگی ‌های نظام‌های غذایی را برجسته کرده است
وزیر جهاد کشاورزی:

اختلالات ناشی از بحران کرونا بسیاری از شکنندگی ‌های نظام‌های غذایی را برجسته کرده است

خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیامدهای گسترده ناشی از بحران کرونا، عملکرد زنجیره‌های ارزش غذایی و جریان محصولات کشاورزی ومصرف و دستیابی جامعه آسیب پذیر به غذای کافی و سالم را با چالش مواجه کرده است.

به گزارش بازار، وزیر جهاد کشاورزی کشورمان در کنفرانس فائو در رم گفت: پیامدهای گسترده ناشی از بحران همه گیری کرونا، عملکرد زنجیره‌های ارزش غذایی و جریان محصولات کشاورزی ومصرف و دستیابی جامعه آسیب پذیر به غذای کافی و سالم را با چالش مواجه کرده است.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در چهل و دومین کنفرانس سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) که به صورت مجازی در حال برگزاری است، ضمن تشریح دستاوردها و پیشرفت‌های ایران در بخش کشاورزی گفت: جهان امروز، در جریان رشد و توسعه اقتصادی، در حال گذر از نظام‌های سنتی غذا و تغذیه به نظام‌های هوشمند و مدرن است. در این فرآیند، تولید غذای کافی و مغذی، هنوز یکی از مشکلات اساسی برقراری امنیت غذایی است و چالش ‌های متعددی در زنجیره غذایی، تولید، مصرف، کفایت تغذیه، سلامت و تعادل غذای مصرفی و تخریب منابع طبیعی وجود دارد.

خاوازی افزود: اختلالات ناشی از بحران COVID-۱۹ بسیاری از شکنندگی ‌های نظام‌های غذایی معاصر را برجسته کرده است. پیامدهای گسترده ناشی از این بحران، عملکرد زنجیره‌های ارزش غذایی و جریان محصولات کشاورزی، از تولید تا فرآوری، بسته ‌بندی، حمل و نقل، بازاریابی، مصرف و دستیابی جامعه آسیب ‌پذیر به غذای کافی، سالم و مغذی و با قیمت‌های مقرون به صرفه، بقای بنگاه‌های کوچک و متوسط، اشتغال و درآمد پایدار را که برای تامین امنیت غذایی و تغذیه بسیار مهم هستند، با چالش مواجه ساخته است.

وزیر جهاد کشاورزی، دستیابی به توسعه پایدار و پیوند آن با امنیت غذایی، تغذیه و سلامت انسان با حفظ حیات تنوع زیستی و توجه به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی و عدالت اجتماعی را بسیار مهم خواند.

خاوازی همچنین اقدامات و سیاست گذاری‌های مشترک در سطح منطقه را نیز برشمرد که از آن جمله افزایش بهره‌وری و کارایی منابع آب، مبارزه با فرسایش خاک، بیابان‌زایی و کانون‌های ریزگرد، افزایش دانش و آگاهی کشاورزان با ترویج شیوه‌های مناسب تولید بود.

کنفرانس فائو که هم اکنون با حضور ۱۳۲۵ شرکت کننده شامل ۱۱۷ وزیر و معاون وزیر، ازجمله رئیس جمهور ایتالیا و پیام پاپ فرانسیس، بصورت مجازی در حال برگزاری است، مهمترین رویداد ۲ سالانه فائو است که برای بررسی عملکرد این سازمان و تصویب برنامه و بودجه دو سال آینده آن برگزار می‌شود.

کد خبر: ۹۴٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha