۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
۲۶۰ هزار معلم از سال ۹۷ جذب آموزش و پرورش شده‌اند
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس:

۲۶۰ هزار معلم از سال ۹۷ جذب آموزش و پرورش شده‌اند

قاسمی پور، عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: با وجود انتقادات بسیاری که درباره کمبود معلم مطرح می‌شود اما ۲۷۰ هزار معلم طی سه سال گذشته جذب آموزش و پرورش شده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، شیوا قاسمی‌پور یکی از مشکلات اساسی در ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش را نبود آمار دقیق از وضعیت نیروی انسانی دانست و اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به این مشکل اساسی اشاره و بر ساماندهی آن تأکید دارد.

نماینده مردم مریوان  و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس آمار موجود و آماری که وزارتخانه به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه کرده است، ۵۵ درصد نیروهای آموزش و پرورش معلم رسمی بوده، ۲۵ درصد آن کارکنان تخصصی شامل مدیر، معاون و مشاور هستند، ۷ درصد نیروها حق التدریس، ۶ درصد خدمتگزار و ۴ درصد نیز نیروهای اداری هستند.

وی درباره کمبود نیروی آموزش و پرورش نیز گفت: با وجود انتقاداتی که در این رابطه عنوان می‌شود اما از سال ۹۷ تا به امروز حدود ۲۶۰ هزار معلم در آموزش و پرورش جذب شده‌اند.

جذب ۱۷۲ هزار معلم در سه سال اخیر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸
قاسمی پور درباره آمار تفکیکی چگونگی نحوه جذب این معلمان گفت: در سال ۱۳۹۷ حدود ۴۰ هزار ردیف استخدامی از سوی سازمان امور استخدامی صادر شده که ۲۵ هزار نفر برای دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و ۱۵ هزار نفر بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب شده اند. در سال ۱۳۹۸ نیز ۲۴ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان و ۱۲ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ و نهایتا در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۹ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۲۷ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش شده‌اند.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۰ نیز تعداد دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان ۲۵ هزار نفر و از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان نیز ۲۵ هزار دیگر جذب آموزش پرورش خواهند شد.

این نمایده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: از سوی دیگر بر اساس مصوبه مجلس از طریق الحاق به تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس مقرر شد۸۰ هزار نفر  جذب آموزش و پرورش می‌شوند. همچنین تعداد ۲ هزار معلم به دلیل شرایط خاص استان سیستان و بلوچستان برای این استان در نظر گرفته شد.

قاسمی پور یادآور شد: همچنین سازمان امور استخدامی ۴۸۰۰ ظرفیت هم برای استخدام خانواده شهدا اختصاص داده است که مجموع این ارقام حدود ۲۶۰ هزار معلم می‌شوند که در طول سالیان گذشته جذب آموزش و پرورش شده‌اند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: بنابراین بخش مهمی از کمبود ۳۰۰ هزار نفری معلم در آموزش و پرورش برای ۴ سال آینده از این طریق تأمین شده است و برنامه‌ریزی‌ها باید بر این مبنا ادامه داشته باشد.

کد خبر: ۹۴٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha