۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
تحول مدیریتی نخستین نیاز صنعت خودرو
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد

تحول مدیریتی نخستین نیاز صنعت خودرو

زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صنعت خودروسازی در ابتدای امر نیازمند تحول مدیریتی هستیم و در مرحله بعد نیازمند اتصال بین دانش و صنعت.

به گزارش بازار، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مدت زمان سه دقیقه اخبار انتخابات ۲۰ و ۳۰ در پاسخ به سوال مخاطبی در خصوص صنعت خودروسازی کشور و ارتقاء کیفیت این صنعت گفت: ما دو صورت ماجرا پیش رویمان داریم که یک صورت، صورت پیشرفت‌های چشمگیری است که در کشور و در عرصه‌های موشکی و نانو و بیو تکنولوژی وجود دارد و صورت دیگر هم عقب افتادگی مفرطی است که در صنایعی مثل خودرو موجود است که بسیار آزار دهنده است.

زاکانی تاکید کرد: از این جهت کاری که باید صورت بگیرد این است که باید مدیرانی در این صنعت گماشته شوند که ما می‌توانیم را تجربه کرده باشند و امکانی را ایجاد کنند که با یک خودباوری در این عرصه به سمت جوانان خلاق و پرتلاش برویم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور همچنین ادامه داد باید در مرحله بعد به سمت سرازیر شدن علم و فناوری در این صنعت برویم پس در ابتدای امر نیازمند تحول مدیریتی هستیم و در مرحله بعد باید به سمتی برویم که توانمندی‌های کشور به خصوص در عرصه صنعت خودروسازی به میدان بیایند و میدان را در مسیری قرار دهیم که پژوهشکده‌های فعال در این خصوص به صنعت خودروسازی متصل شوند.

علیرضا زاکانی افزود: ما باید به یاد بیاوریم با چه کسانی شروع کردیم؛ ما با شرکت خودروسازی کیا کره‌ای کارمان را شروع کردیم امروز کیا جهان را فتح کرده و ما فقط در یک پراید مانده ایم و پراید هنوز مثل یک آرزو برای مردم است یک ماشین چند میلیونی را باید امروز ۱۳۰ میلیون بخرند.

نکته بعدی که زاکانی به آن اشاره کرد شکستن انحصار خودروی داخلی بود. وی توضیح داد شکستن انحصار خودرو امکانی برای ما فراهم می‌کند که رقابتی صحیح در این عرصه صورت بگیرد و ما شرایط را به سمتی ببریم که توانمندی‌های کشور در خصوص خودروسازی به میدان بیاید.

نکته چهارم که این نامزد ریاست جمهوری بر آن تاکید کرد این بود که باید به یک مجموعه تولید کننده صنعت خودرو تبدیل شویم.

زاکانی گفت: به این ترتیب می‌توانیم به رقابت با دیگران هم فکر کنیم یعنی ضمن اینکه نیاز داخل را تامین می‌کنیم و کشور را از این وضع در صنعت خودروسازی نجات می‌دهیم می‌توانیم به صادرات خودرو به بازارهای منطقه و آفریقا و آمریکای لاتین برنامه ریزی کنیم.

کد خبر: ۹۴٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha