۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
باتری خودرو هر آمپر هزار تومان گران شد| نبود تکنولوژی عامل عدم کیفیت
فعال باتری در گفتگو با بازار:

باتری خودرو هر آمپر هزار تومان گران شد| نبود تکنولوژی عامل عدم کیفیت

فراهانی، فعال بازار باتری گفت: باتری در روزهای اخیر افزایش هزار تومانی به ازای هر آمپر داشته و به زودی ممکن است این قطعه در یک برند خاص به ازای هر آمپر ۲۰ هزار تومان شود.

بازار؛ گروه خودرو: هادی فراهانی یک فعال بازار باتری خودرو با اشاره به فصل تابستان و افزایش آمار مصرف این قطعه، گفت: به تازگی باتری خودرو آمپری هزار تومان افزایش قیمت یافته است. سالی چندبار این قطعه دستخوش تغییر قیمت و جهش نرخ قرار می‌گیرد.

فراهانی ضمن اظهار داشتن این موضوع که هر سال با شروع فصل گرما باتری خودروها افزایش بها را تجربه می‌کنند، افزود: گاهی ممکن است در اثر تغییر نهاده‌های تولید این قطعه علاوه بر ابتدا فصل گرما در طول سال نیز افزایش بها را تجربه کند.

به دلیل افزایش تقاضا در این فصل تولید کنندگان نیز به سمت افزایش قیمت باتری حرکت می‌کنند. هرچند باتری سازان مدعی افزایش قیمت سرب هستند

این فعال باتری با بیان این موضوع که بدون تغییر نهاده‌های تولید یا چالش توزیع باتری گران شده، توضیح داد: به دلیل افزایش تقاضا در این فصل تولید کنندگان نیز به سمت افزایش قیمت باتری حرکت می‌کنند. هرچند باتری سازان مدعی افزایش قیمت سرب هستند.

فراهانی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص اینکه افزایش قیمت سبب کاهش مصرف می‌شود، گفت: در هر صورت افزایش قیمت کاهش مصرف در پیش ندارد. زیرا وابستگی به مصرف باتری پیش از گذشته در بازار وجود دارد. هرچند به زودی ممکن هست باتری به هر آمپر بالای ۲۰ هزار تومان در یک برند خاص برسد.

کیفیت باتری‌ها هیچ تغییری نمی‌کند، باتری سازان به جای کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری، با افزایش قیمت باتری به دنبال پوشش و تامین هزینه‌ها هستند

این فعال بازار باتری دلیل افزایش قیمت را عدم مدیریت هزینه‌های تولید از سوی باتری‌سازان عنوان کرد، افزود: کیفیت باتری‌ها هیچ تغییری نمی‌کند، باتری سازان به جای کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری، با افزایش قیمت باتری به دنبال پوشش و تامین هزینه‌ها هستند.

فراهانی در خصوص عدم تغییر کیفیت باتری در قبال افزایش قیمت این قطعه، بیان کرد: تولیدکنندگان هزینه فراوانی برای تهیه سرب، تکنولوژی و کارگر پرداخت می‌کنند. این درحالی هست که مشتری حاضر است باتری را با قیمت دو میلیون تومان به جای یک میلیون تومان تهیه کند، اما کارکرد آن حدود ۵ سال باشد. ضعف تکنولوژی تولیدکنندگان در کیفیت محصولاتشان مشخص است. صفحات باتری در خطوط تولید سازندگان داخلی به شیوه دستی به جای رباتیک ساخته می‌شود و این مساله در کیفیت تاثیر بسزایی دارد. باتری کره‌ای‌ها به شیوه رباتیک تولید می‌شود که کیفیت مطلوب داشته و تفاوت تولید داخل با آن‌ها در همین موضوع است.

عمر باتری خودرو در فصل تابستان به دلیل افزایش دما و استفاده از سیستم تهویه مطبوع دچار کاهش می‌شود، این مساله مقدار مصرف این قطعه را نسبت به سایر فصول افزایش داده و تقاضا برای خرید را بالا می‌برد.

کد خبر: ۹۳٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha