۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
۲ تن پیله تر در زنجان تولید می شود
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

۲ تن پیله تر در زنجان تولید می شود

زنجان- تاراسی، رئیس جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه ۶۰‌ کارگاه نوغانداری در استان زنجان فعال است، گفت: پیش بینی می شود امسال دو تن پیله تر در استان تولید شود. 

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه نوغاداری رشته نوپا در استان زنجان است،گفت: طرح نوغانداری از فعالیتهای نوپا بوده و از سال ۹۴ به صورت رسمی فعالیت  خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه ۶۰‌ کارگاه نوغانداری در استان زنجان فعال است،اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال دو تن پیله تر در استان تولید شود و سال به سال به تولید پیله تر در استان افزوده می شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه بیش از ۹۵ نفر در نوغان داری اشتغال دارند،گفت: بانوان زنجانی در این رشته بسیار فعال هستند و بیشترین مشاغل خانگی در طارم مربوط به نوغان داری است. 

تاراسی با بیان اینکه توسعه نوغان داری طی سالجاری در استان زنجان با قوت بیشتری انجام می شود، تاکید کرد: برای توسعه نوغانداری بیش از سه هزار و ۵۰۰ اصله نهال  توت اصلاح شده به متقاضیان پرورش کرم ابریشم در استان توزیع شده و سعی شده موانع تولید بر سر راه توسعه نوغانداری در استان برداشته شود. 

وی با بیان اینکه بیشترین نهال توت در شهرستانهای زنجان، ابهر و ایجرود توزیع شده است،ابراز داشت: تولیدات نوغانداران طارم برای تولید نخ از پیله به رشت و مازندران ارسال می شود.

رئیس جهاد کشاورزی زنجان تصریح کرد: پرورش کرم ابریشم به عنوان یک صنعت در کنار فعالیت‌های کشاورزی و باغداری در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد استان بسیار موثر است. 

تاراسی یادآور شد: در سالجاری برای توسعه نوغان داری جهاد کشاورزی استان زنجان حمایت لازم را از کشاورزان را دارد.  

کد خبر: ۹۳٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha