۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
سن خودروها و کامیون‌ های سبک آمریکا به ۱۲.۱ سال رسید
تاثیر کرونا در بازار خودرو

سن خودروها و کامیون‌ های سبک آمریکا به ۱۲.۱ سال رسید

براساس گزارش موسسه IHS Markit میانگین سن خودروها و کامیون‌های سبک آمریکا در سال ۲۰۲۰ به رکورد ۱۲.۱ سال افزایش یافت.

بازار؛ گروه خودرو: براساس گزارش موسسه IHS Markit میانگین سن خودروها و کامیون‌های سبک آمریکا در سال ۲۰۲۰ به رکورد ۱۲.۱ سال افزایش یافت. زیرا آمریکایی‌ها از زمان شیوع بیماری کرونا مسافت‌های کمتری را طی کردند و میزان اسقاط نیز در همین زمان افزایش یافت.
این موسسه تحقیقاتی در یک بررسی، اعلام کرد: سن خودروها و کامیون‌های سبک از سال ۲۰۱۹ تا کنون دو ماه افزایش یافته است. هرچند این موضوع می‌تواند کوتاه مدت باشد، اما باید ذکر کرد که خودروهای صفر کیلومتر و دست‌دوم به یک اندازه از زمان شیوع کرونا به فروش می‌رسد. بنابه اعلام IHS  پیمایش خودروهای بازار آمریکا در سال جاری ۱۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است، در حالی که بیش از ۱۵ میلیون وسیله نقلیه اسقاط شده است، این مقدار ۵.۶ درصد از کل خودروهای موجود در بازار این کشور است.

براساس گزارشات IHS به طور کلی افزایش اسقاط خودروها باعث کاهش میانگین سن خودرو می‌شود. این درحالی هست که باتوجه به کاهش پیمایش خودروها، اسقاط بیشتری صورت گرفته است. هرچند از سال ۲۰۲۰ با بحرانی شدن شیوع کرونا و کاهش آمار تولید خودروها، فروش خودروها صفرکیلومتر با کاهش مواجه شده و اغلب مشتریان به سمت خرید خودروها دست دوم حرکت کردند. این موضوع سبب رشد سن خودروها و کامیون‌ های سبک از ۱۱.۹ به ۱۲.۱ سال شده است.
محققان این شرکت گفته‌ اند که کمبود نیمه‌ هادی‌ها که سبب کاهش تولید خودروها شده است، کاهش خودروهای صفر کیلومتر سبب ایجاد تورم در قیمت خودروها زمان معامله می‌شود. به موازات این موضوع قیمت خودروهای دست‌دوم نیز افزایش خواهد یافت.
هرچند پیش بینی می‌شود که با افزایش خرید و فروش خودروهای دست‌دوم میزان سن خودروهای کارکرده در سال ۲۰۲۱ شود. هرچند باید دید که اوضاع تولید محصولات به کجا خواهد رفت.

کد خبر: ۹۳٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha