۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
آخرین گام‌های فرایند ایفای تعهدات ارزی صادرات ریالی به عراق و افغانستان
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تشریح کرد

آخرین گام‌های فرایند ایفای تعهدات ارزی صادرات ریالی به عراق و افغانستان

زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران آخرین گام‌های فرایند ایفای تعهدات ارزی صادرات ریالی به عراق و افغانستان را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم، با قدردانی از همکاران مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و همچنین اداره صادرات بانک مرکزی اظهار داشت: در پی دنبال فراخوان ثبت کوتاژهای فروش ریالی به عراق و افغانستان در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ لغایت ۱۶ مردادماه ۹۷ توسط سازمان توسعه تجارت ایران و ثبت کوتاژهای یاد شده در سامانه جامع تجارت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به بررسی حدود ۸۰۰۰ کوتاژ ثبت شده در سامانه جامع تجارت و راستی‌آزمایی در خصوص عدم استفاده از این کوتاژها و تایید موارد و ارسال به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و سازمان توسعه تجارت ایران اقدام خواهد کرد تا رفع تعهدات ارزی این دسته از صادر کنندگان ثبت شود.

وی افزود: صادرکنندگان به عراق و افغانستان که در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۹۷ لغایت ۱۶ مردادماه ۹۷ کالاهای خود را به صورت ریالی به عراق و افغانستان  صادر کرده اند صرفا تا ۳۱ خردادماه سال جاری فرصت دارند تا نسبت به ثبت پروانه‌های صادراتی خود در سامانه جامع تجارت اقدام کرده تا پس از تایید، رفع تعهدات ارزی این‌ گروه از صادرکنندگان اقدام شود. صورت گیرد.

معاون وزیر صمت ادامه داد: این مهلت تمدید نخواهد شد و در صورت عدم ثبت صادرکنندگان در بازه زمانی فوق‌الذکر، امکان رفع تعهدات ارزی فروش ریالی در بازه زمانی یاد شده وجود نخواهد داشت.

زادبوم در پایان همکاری صمیمانه و مطلوب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با سازمان توسعه تجارت ایران را در جهت اجرای مصوبات کمیته ماده ۲ و همچنین کمیته اقدام ارزی حائز اهمیت دانست و از تلاش و پیگیری سایر اعضای کمیته اقدام ارزی تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر: ۹۳٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha