۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
سیاست‌های دولت از عوامل گرانی مواد شوینده است
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سیاست‌های دولت از عوامل گرانی مواد شوینده است

بخشی از موضوع افزایش قیمت به سیاست‌های دولت باز می گردد زیرا دولت باید سیاست‌هایی اتخاذ کند که ضمن رعایت حقوق تولیدکنندگان، مصرف کنندگان نیز دچار مشکل نشوند.

به گزارش بازار، بختیار علم بیگی با تکذیب افزایش ۵۰ درصدی قیمت شوینده ها گفت: هنوز این افزایش قیمت صورت نگرفته و قرار است در جلسات چند روز آینده، درباره میزان افزایش قیمت مواد شوینده تصمیم گیری خواهد شد. بنابراین نه تنها ۵۰ درصد که اساساً هیچ افزایش قیمتی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به صحبت هایی که درباره افزایش ۲۵ درصدی قیمت شوینده ها در چند روز گذشته مطرح شده است، اظهار کرد: هنوز درباره عدد و درصدی که قرار است افزایش پیدا کند به نتیجه نرسیده ایم.

رئیس انجمن صنایع شوینده بهداشتی و آرایشی ایران درباره دلایل افزایش قیمت مواد شوینده در روزهای آتی بیان کرد: مبنای این افزایش قیمت، گران شدن مواد اولیه ای است که شرکت های تولیدکننده از شرکت های پتروشیمی داخلی خرید می کنند. افزایش قیمت مواد اولیه بیش از ۲۵ درصد بوده است.

وی افزود: به طور مرتب به مسئولین اعلام کردیم باید در قیمت پایه پتروشیمی تجدید نظر شود و منتظر بودیم این اتفاق صورت بگیرد تا افزایش قیمت صورت نگیرد به خصوص آنکه در ارز شاهد کاهش قیمت بوده ایم اما در نهایت افزایش قیمت مواد اولیه به گونه ای است که چاره ای جز افزایش قیمت مواد شوینده نیست.

در ادامه حجت الله فیروزی  با اشاره به صحبت های دبیر انجمن صنایع شوینده بهداشتی و آرایشی ایران مبنی بر عدم افزایش قیمت مواد شوینده تا پایان خرداد ماه اظهار کرد: علی رغم این صحبت ها، برخی از محصولات در بازار افزایش قیمت داشته ‌اند.

وی درباره دلایل گرانی مواد شوینده اظهار کرد: بخشی از این موضوع به سیاست های دولت باز می گردد زیرا دولت باید سیاست هایی اتخاذ کند که ضمن رعایت حقوق تولید کنندگان، مصرف کنندگان نیز دچار مشکل نشوند. البته بدیهی است که اگر تولید برای تولید کنندگان مقرون به صرفه نباشد نمی تواند به روند تولید خود در مواد شوینده ادامه دهد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر ضرورت حمایت دولت از تولیدکنندگان بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در بخش مربوط به تولید در بودجه سال جاری، اقدام به کاهش مالیات کرد و دولت هم می تواند در کنار این اقدام، مشوق ها و حمایت هایی را اعمال کند.

وی با اشاره به افزایش حقوق و دستمزد عنوان کرد: این مسئله طبیعتاً تولیدکنندگان را با مشکل مواجه می کند زیرا این موضوع عاملی مهمی در افزایش هزینه ها است. همچنین افزایش هزینه های حامل های انرژی در کنار رشد قیمت مواد اولیه عواملی در افزایش هزینه تولید کنندگان مواد شوینده محسوب می شوند.

کد خبر: ۹۳٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha