۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
مدیران برای استخدام دنبال چه ویژگی هایی در کارمندان  هستند؟

مدیران برای استخدام دنبال چه ویژگی هایی در کارمندان هستند؟

صرف نظر از نوع استخدام های دولتی امروزه با تخصصی تر شدن شغل ها، نیاز و توجه به ویژگی های فردی و و روحیه کار جمعی بسیار حائز اهمیت شرکت های موفق است.

محمد رضا هادیلو؛ بازار: اولین برداشت مدیران و کارشناسان استخدام از نامزدهای شغلی به همان اندازه تجربه و مهارت آنها مهم است.

یک مطالعه انجام شده توسط وب سایت زیتی " Zety " که در ایجاد رزومه تخصص دارد، نشان داد که ۸۳ درصد از مدیران متخصص استخدام در این مطالعه گفتند که چگونه احساس آنها در مورد یک کاندیدای بالقوه عامل تعیین کننده ای برای تصمیم گیری است.

در حالی که بیشتر افراد مهارتهای عملی مورد نیاز مشاغل مورد نظر خود را می دانند، اما بسیاری از آنها مهارت نرم را نمی دانند و لذا بسیاری از آنها در طی مصاحبه شغلی آشکار می شوند.

۱۰ ویژگی که مدیران استخدام به دنبال آنها هستند

۱- وفاداری
مدیران و مسئولان استخدام می خواهند کسی را استخدام کنند که به تیم و شرکت وفادار باشد. کارمندان وفادار تمام تلاش خود را در کار انجام می دهند و در کار تیمی موفق می شوند.

۲- نجیب و پاکدامن
مصرف کنندگان معمولا اخبار شرکت ها را دنبال می کنند و درباره درستکاری آنها قضاوت می کنند، بنابراین شرکت ها برای حفظ اعتبار شرکت نیاز به استخدام افرادی با صداقت دارند.

۳- معتمد
صاحبان مشاغل می خواهند افراد قابل اعتمادی را استخدام کنند و اگرچه اندازه گیری این مسئله دشوار است، اما به احساس مدیر استخدام در هنگام مصاحبه شغلی و اینکه آیا وی واقعاً گفته های کاندیدای بالقوه را باور دارد یا نه بستگی دارد.

۴- توانایی سازگاری
در طول سال ۲۰۲۰ همانطور که در همه گیری کرونا اتفاق افتاد، اکثر شرکت ها فهمیدند که بهترین برنامه ها ممکن است متناسب با همه شرایط نباشد،   بنابراین شرکت ها اکنون به دنبال افرادی هستند که توانایی انطباق سریع با هر تغییری را که رخ می دهد، داشته باشند واز پس مشکلات برآیند بر می آیند.

۵- پشتکار
این ویژگی سازگاری را افزایش می دهد. شرکت ها به کسی نیاز دارند که سرسختی لازم را برای دستیابی به اهداف خود داشته باشد خواه این امر مربوط به نوآوری یا غلبه بر چالش ها باشد.

 ۶- مهربان باشید
ساختن تیمی که اعضای آن به خوبی با هم کار می کنند و از اختلافات غیرضروری جلوگیری می کنند، مستلزم استخدام افراد خوبی است که با یکدیگر با مهربانی رفتار می کنند. برخورد خشن و بدون مهربانی به ایجاد اعتماد در بین اعضای تیم کمک نمی کند.

۷- صبور باشید
این ویژگی در هنگام برخورد با اعضای تیم بسیار مورد نیاز است. چالش های روزمره ای که کارکنان با آن روبرو هستند نیاز به صبر و حوصله دارد تا بتوانند با اطرافیان خود چه با همکاران و چه با مشتری برخورد موثر و مهربانی داشته باشند.

۸- هوش هیجانی
این ویژگی به ویژه برای افرادی که نیاز به درک احساسات دیگران دارند تا بتوانند با آنها به طور موثر ارتباط برقرار کنند مهم است.   برای پاسخگویی مناسب، ابتدا شخص باید انگیزه های دیگران را درک کند؛ بنابراین شرکت ها همیشه به دنبال کسانی هستند که از نظر احساسی باهوش باشند تا بتوانند با دیگران رفتار خوبی داشته باشند.

۹- پذیرفتن دیگران
یکی از رایج ترین مشکلاتی که باعث ایجاد درگیری در محل کار می شود عدم پذیرش مشکل دیگران است.

مدیران استخدام می خواهند از هر گونه مسئله ای که ممکن است یک فضای کار ناراحت کننده ایجاد کند، اجتناب کنند؛  ازاین رو آنها همیشه بدنبال افرادی هستند که تحمل و پذیرش دیگران را دارند.

 ۱۰- ذهن باز
همچنین مدیران استخدام به دنبال افرادی هستند که دارای ذهن باز هستند و مایل به آزمایش روش های جدید تجارت هستند.

کد خبر: ۹۳٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha