۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
دولت دوازدهم سفره مردم را کوچک کرد| ناکارآمدی در توزیع کالاهای مایحتاج مردم
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با «بازار»:

دولت دوازدهم سفره مردم را کوچک کرد| ناکارآمدی در توزیع کالاهای مایحتاج مردم

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتماد مردم به دولت در موضوعات اقتصادی از دست رفته است.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت در چهارسال گذشته گفت: دولت در چهارسال گذشته در حوزه معیشت مردم ضعیف عمل کرد.

وی با بیان اینکه دولت در توزیع کالاهای مایحتاج مردم ناکارآمد بود، اظهارداشت: ما در سنوات مربوط به بودجه به میزان زیادی منابع برای معیشت مردم تعریف کردیم که این منابع پیرو برخی فرآیند های غلط در اختیار مردم قرار نگرفت. همچنین متاسفانه دولت در چهار سال گذشته شهامت این را نداشت که یارانه پنهان را از بین ببرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس می‌کوشید در بودجه ۱۴۰۰ فرآیند ارز ۴ هزار و۲۰۰ تومانی را از بین برده و اصلاح کند،ادامه داد: اما دولت در این زمینه مخالف بود لذا این موارد جملگی به فساد و رانت دامن می زند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال ما دو برابر سنوات گذشته روغن تولید و یا وارد کردیم. این جای سوال دارد که این کالا چرا به درستی در اختیار مردم قرار نگرفت؟

مافیاهای زیادی در حاشیه دولت وجود داشت و این مافیاها می‌کوشیدند بخشی از این یارانه‌ها به جیب خودشان برود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در زمینه توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی مردم ضعیف عمل کرد، بیان داشت: البته مافیاهای زیادی در حاشیه دولت وجود داشت و این مافیاها می‌کوشیدند بخشی از این یارانه‌ها به جیب خودشان برود.

۳۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه مردم در بورس نابود شد
حسینی‌کیا با بیان اینکه دولت در این چهار سال سفره مردم را در موضوعات معیشتی کوچک کرد، بیان داشت: همچنین دولت در زمینه بازار سرمایه کاری کرد که رقمی بالغ بر ۳۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه مردم در این بازار از بین برود. چه کسی باید در این زمینه پاسخگو باشد؟ لذا این مسئله می تواند سفره مردم را کوچک کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معدل این دولت در زمینه رشد تولید اقتصادی معدل خوبی نیست، اظهارداشت: البته بخشی از این مسئله نشات گرفته از تحریم هاست و ما باید این مسئله را بپذیریم اما بخش عمده این مسئله به عدم توزیع منابع بازمی‌گردد.

حسینی کیا تصریح کرد: متاسفانه منابع بانکی ما به سمت تولید و اشتغال حرکت نکرد و بیشتر این منابع به سمت بنگاه داری سوق داده شد.

دولت یک روز شرایط بازار مسکن ،یک روز حوزه برق، روز بعد بخش سکه و طلا و  روزی هم بازار خودرو را ویران کرد

وی با بیان اینکه دولت در این چهارسال نتوانست نقدینگی جامع را کنترل و مدیریت کند، اظهارداشت: در این شرایط دولت یک روز شرایط بازار مسکن ،یک روز حوزه برق، روز بعد بخش سکه و طلا و  روزی هم بازار خودرو را ویران کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه اعتماد مردم به دولت در موضوعات اقتصادی از دست رفته است به عنوان مثال اگر فردا روزی دولت عنوان کند که من از فردا چراغ بورس را سبز خواهم کرد و مردم می توانند مجددا به این بازار برگردند، مردم به حرف دولت اعتماد نخواهند کرد.

دولت اعتماد مردمی را از دست داده است
نماینده مردم سنقر و کلیایی با بیان اینکه اعتماد مردمی بزرگترین سرمایه یک دولت قلمداد می شود اظهارداشت: متاسفانه دولت اعتماد مردمی را از دست داده است.

حسینی‌کیا با بیان اینکه یکی از خطاهای بزرگ دولت توجه به خارج از کشور بود، اظهارداشت: این در حالی است که دولت باید به ظرفیت های داخل توجه جدی می کرد.

وی با بیان اینکه  ما در زمان جنگ با بیست ساله ها جنگ را بردیم اما در شرایط فعلی با ۶۰ ساله‌ها اقتصاد را باختیم، اظهارداشت: این باخت نشان از این دارد که در مقاطعی انقلابی عمل کردن بدون ملاحظه کاری‌ها می تواند پیشران تصمیمات و حرکات ما شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید به نسل جوان اعتماد کنیم، اظهارداشت: دولت در حوزه موضوعات معیشتی مردم بسیار ناکارآمد بود.

کد خبر: ۹۳٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha