۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
شناسایی ۱۴ واحد آلاینده صنعتی در اردبیل 
مدیرکل محیط زیست اردبیل خبر داد

شناسایی ۱۴ واحد آلاینده صنعتی در اردبیل 

اردبیل- شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از شناسایی و معرفی ۱۴ واحد آلاینده صنعتی به مراجع قضایی خبر داد.

سعید شهند در گفت‌و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بدون اغماض و کوتاهی واحدهای آلاینده و پرخطر را که به محیط زیست آسیب می‌رسانند، به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم و مابقی کار بر عهده دادگستری استان اردبیل است تا با متخلفان برخورد و نسبت به تعطیلی واحدها و پلمب آنها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در چندین مورد برخورد جدی با متخلفان در این حوزه انجام شده ولی همچنان پرونده برخی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی که به آلایندگی محیط زیست کمک می‌کنند، مفتوح و باز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به مشکل شهرک صنعتی شماره دو اردبیل و ورود فاضلاب اکثر واحدها به محیط پیرامونی شهرک اشاره کرد و گفت: به دنبال گزارش‌های متعدد و گله‌مندی اهالی این منطقه، اداره کل محیط زیست با تذکر و تشکیل پرونده از واحدهای متخلف در این شهرک شکایت رسمی به مراجع قضایی برده و در چندین مورد نیز سازمان بازرسی در این زمینه ورود پیدا کرده است.

شهند افزود: متأسفانه به دلیل طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها احکام صادر شده چندان قدرت بازدارندگی ندارد و از همین رو انتظار داریم مراجع قضایی با شدت و قوت بیشتر با متخلفان واحدهای آلاینده صنعتی برخورد کرده و اجازه ندهند بیش از این حق و حقوق مردم نادیده گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر پرونده‌ای برای مسئولان شهرک صنعتی شماره دو اردبیل تشکیل و در دادگاه در حال رسیدگی است ولی با قول مساعدی که استاندار اردبیل و سایر مسئولان دادند، امیدواریم تا پایان شهریورماه مودل دوم تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل به بهره‌برداری برسد.

شهند به آمار بالای خروجی پساب کارخانه سبلان پارچه اشاره کرد و ادامه داد: قرار شده ۸۰ درصد این پساب به نوعی مدیریت شده و ۲۰ درصد در قالب خروجی تصفیه‌خانه مورد بازیافت قرار گیرد که انتظار می‌رود سبلان پارچه به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل عملکرد شهرداری‌ها را در مدیریت پسماند نسبتا قابل قبول توصیف کرد و گفت: هر چند در محل جمع‌آوری و دفع پسماند مشکلاتی وجود دارد اما با راهکارهای قطعی این مشکلات برطرف شده ولی انتظار می‌رود بیش از این در این زمینه اقدامی مؤثر و کارآمد در جهت بهبود شرایط زیست محیطی اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۹۳٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha