۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
مردم با شعار خانه‌دار نمی شوند
رییس سازمان انبوه سازان مسکن:

مردم با شعار خانه‌دار نمی شوند

بیگدلی، رییس سازمان انبوه سازان مسکن نسبت به بی‌برنامگی یا طرح‌های بخشنامه ای نامزدها در حوزه مسکن انتقاد کرد.

به گزراش بازار، مجتبی بیگدلی با ابراز تاسف نسبت به اینکه دولت کنونی ۷ سال دست روی دست گذاشت و هیچ اقدامی جز ارائه طرح های مختلف انجام نداد، گفت: دولت در یکسال گذشته تازه به اشتباه خود پی برد و با کمال تاسف با سیستم بخشنامه سالاری هیچ کاری از پیش نرفت.

بیگدلی پروسه تولید مسکن را طولانی دانست و در عین حال لزوم رفع مشکل کارآفرینانِ این عرصه را الزامی دانست و یادآور شد: هیچ یک از نامزدها در برنامه مناظراتی به صورت حرفه ای برای کارآفرینان برنامه ای ارائه ندادند و سخنان فقط بخشنامه ای بود.

به گفته رئیس مجمع ملی صنعت مسکن، صرفِ سخن گفتن در باب وعده های ساخت و ساز کاری صورت نمی گیرد و باید درباره چگونگی تولید مسکن برنامه ای ارائه شود.

بیگدلی افزود: مسکن در دولت آینده باید سریع تولید شود؛ منزل در سایر کشورها به صورت کاذب ساخته می شود ولی ایران با سالی یک میلیون ازدواج و بافت های فرسوده که هر لحظه به مانند بمب ساعتی تلقی می شود و روی کمربند زلزله هستیم، باید در سال یک و نیم میلیون مسکن تولید کند.

وی در اظهار نظری دلسوزانه گفت: دولت در این ۸ سال همه را به سخره گرفت و آجر روی آجر نگذاشت. ما نگرانیم چون نامزدهای فعلی هم هیچ برنامه ای نداشته یا اگر دارند به صورت اداری و کارمند سالاری به مسکن می نگرند.

بیگدلی همچنین بانک ها را اصلی ترین سدها در برابر ساخت مسکن دانست و ادامه داد: بانک ها برای اعطای وام در جهت ساخت مسکن گویی می خواهند جان بدهند ولی به خودروسازی که این رفتار ناجوان مردانه را با مردم دارد و بعد از ۴۰ سال محصول بی کیفیت تحویل مردم می دهد، تسهیلات ده ها هزار میلیاردی می دهند.

وی افزود: به جز بانک مسکن هیچ یک از بانک ها حتی یک ریال به صورت هدف محور به مسکن تسهیلات نداده است.

کد خبر: ۹۳٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha