۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴
نشست ملی مطالبه گران صنعت خودرو برگزار شد
به همت قرارگاه حضرت بقیه الله

نشست ملی مطالبه گران صنعت خودرو برگزار شد

غلامی، مسئول مجامع هسته‌های مطالبه‌گر مردمی قرارگاه حضرت بقیه الله گفت: تاکنون ۲۰ گروه مطالبه گر مردمی در حوزه های مختلف اقتصادی تشکیل شده تا با محوریت مطالبه گری و مبارزه با فساد فعالیت داشته باشند.

بازار؛ گروه خودرو: نشست ملی مطالبه گران صنعت خودرو با حضور محمدرضا شیخ عطار مدیر توسعه صنایع ریلی و خودرو ایدرو، غلام عباس ترکی معاونت نظارت بر امور تولیدی سازمان بازرسی، سید محسن دهنوی نماینده و عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی، سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، امیر رضا غلامی مسئول مجامع هسته‌های مطالبه‌گر مردمی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله و جمعی از استادان دانشگاه‌ها و مطالبه‌گران صنعت خودرو در قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله برگزار شد.

مسئول مجامع هسته‌های مطالبه‌گر مردمی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله ضمن اشاره ای مختصر به فعالیت‌های قرارگاه، اظهار داشت: قرارگاه حضرت بقیه الله ناظر بر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است و ماموریت دارد در حوزه گام دوم انقلاب اسلامی مسائل، چشم‌اندازها و برنامه‌های اقتصادی کشور را پیگیری کند.

امیر رضا غلامی با اشاره به ماهیت گام دوم انقلاب و ارتباط قرارگاه با پیگیری در حوزه خودرو چیست، افزود: یکی از آن ۸ کار که منتج به نتیجه خواهد شد کارهای اطلاعاتی مردمی است که معنایش این است که دستگاه‌های امنیتی که نمیتوانند به آن ورود کنند یا اگر ورود کنند نتیجه بخش نخواهد بود. بنابراین باید افراد هشیار در کشور این مسائل را پیگیری کنند. این افراد باید در قالب هسته‌های اطلاعات مردمی و با محوریت مطالبه گری و مبارزه با فساد فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه در ۲۰ حوزه در سراسر کشور گروه‌های اطلاعات مردمی را ایجاد کرده است، بیان کرد: قصد داریم مطالبه گران صنعت خودرو شناسایی و از آن‌ها حمایت کنیم تا صدای مطالبه گران به عنوان خواسته تمام مردم شنیده شود. همچنین قرار است در این نشست ها مسائلی همچون واردات، صادرات، قطعه سازی و تولید خودرو مطرح و مفاسد مشخص شوند.

غلامی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در کاهش مشکلات حوزه خودرو اضافه کرد: اندیشکده‌ها برای رفع مشکلات مطالعه می‌کنند اما زمانی که مشکل برطرف می‌شود که موضوع مطالبه مردم باشد. همچنین در برخی از موارد شاهد خلاهای قانونی تا عدم امکان ورود دستگاه های اطلاعاتی وجود دارد. وزارت صمت نیز گاهی با تغییر برخی از آیین نامه ها مسیر بروز فساد را باز می کند. بنابراین افرادی که این مشکلات را می‌بینند باید از قانون گزار، دولت و اجرا کننده مطالبه کند.

کد خبر: ۹۳٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha