۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
۱۸ برند صنایع دستی در مازندران رونمایی می‌شود
معاون میراث فرهنگی مازندران:

۱۸ برند صنایع دستی در مازندران رونمایی می‌شود

ساری- معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران گفت: همزمان با هفته صنایع دستی ۱۸ برند صنایع دستی ثبت شده در اقتصاد مقاومتی رونمایی می شود.

به گزارش بازار به نقل از میراث فرهنگی مازندران، حسین ایزدی با بیان اینکه هم‌زمان با هفته صنایع‌دستی ۱۸ برند صنایع‌دستی ثبت شده در اقتصاد مقاومتی، رونمایی و معرفی می‌شود، افزود: این برندها در رشته‌های گلیمچه، جاجیم، منبت چوب، سفال، حصیر، چادرشب و لاک‌تراشی در شهرهای بهشهر، ساری، جویبار، سوادکوه، نور و چالوس به ثبت رسیده که در ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با روز جهانی صنایع‌دستی معرفی می‌شود.

وی از افتتاح خانه هنرمندان صنایع‌دستی در بنای تاریخی فرهنگی روحانی هم‌زمان با روز جهانی و هفته صنایع‌دستی خبر داد و افزود: برگزاری ورکشاپ‌های رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در خانه هنرمندان صنایع‌دستی و مراسم تجلیل از هنرمندان و پیش‌کسوتان صنایع‌دستی به‌صورت مجازی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این روز و هفته فرهنگی هنری است.

ایزدی از برگزاری جشن ثبت ملی روستای سلیم‌آباد در هفته صنایع‌دستی اشاره کرد و یادآور شد: مسابقه طراحی محصول در صنایع‌دستی و اهدای نشان ملی و استانداردهای کارگاهی و افتتاح نمایشگاهی با همین مضمون از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته به اجرا درمی‌آید.

معاون صنایع‌دستی مازندران با بیان این مطلب که بازاریابی و ایجاد فضاهایی برای ارائه و فروش دست‌ساخته‌های صنایع‌دستی یکی از دغدغه‌های اصلی معاونت صنایع‌دستی بوده و هست، اظهار داشت: سایت فروش آنلاین کاتی‌لند و فروشگاه مجازی صنایع‌دستی به‌صورت رسمی در هفته صنایع‌دستی رونمایی و آغاز به کار خواهد کرد.

کد خبر: ۹۲٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha