۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
 مبارزه با مفاسد اقتصادی اولویت مهم دولت آینده
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد

مبارزه با مفاسد اقتصادی اولویت مهم دولت آینده

توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مبارزه جدی و قاطع با مفاسد اقتصادی را از اولویت های مهم دولت آینده دانست.

به گزارش بازار، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مفاسد اقتصادی امضاهای طلایی و تشکیل باندهای فساد اداری از معضلاتی است که می تواند همه ارکان جامعه را تحت تاثیر قرار دهد و نامزدهای انتخابات۱۴۰۰ ریاست جمهوری و دولت آینده باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی نحوه برخورد با مفسدان اقتصادی را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: اگر فساد به صورت سیستماتیک و شبکه ای شود و فساد در نهادها و دستگاههای مهم کشور رسوخ و آنها را آلوده کند کار مبارزه با فساد بسیار سخت و دشوار خواهد شد بنابراین مبارزه با فساد و مفسدان اقتصادی باید به صورت قاطع و بدون ملاحظات سیاسی و حزبی صورت گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به موانع و مشکلات مبارزه با فساد و مفسدان اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: مفسدآن اقتصادی با استفاده از نفوذ و قدرت خود نمی گذارند با فساد مبارزه شود و این مسئله کار را بسیار دشوار کرده است.

وی افزود: مسئولان ذیربط باید با اصلاح و اجرای قاطعانه قانون دست مفسدان اقتصادی را از مراکز قدرت و نفوذ آنها کوتاه کنند و با پاکسازی دستگاه های دولتی از این مفسدان اقتصادی زمینه را برای برقراری عدالت اجتماعی و رفع مشکلات اقتصادی فراهم سازند.

دکتر احمد توکلی مبارزه با مفاسد اقتصادی را فراتر از یک قوه و دستگاه دانست و گفت: در این زمینه همه قوا و ارکان حکومت باید دست بکار شوند و با یکدیگر همکاری کنند و با قاطعیت و بدور از هرگونه ملاحظه ای با مفسدان اقتصادی و حتی مسئولان مفسد برخورد جدی داشته باشند.

وی به واگذاری های بی ضابطه برخی شرکت های دولتی به افراد بدون صلاحیت و تضییع حقوق و اموال بیت المال اشاره کرد و اظهار داشت: اینگونه واگذاری ها از وجود بی نظمی ها و فساد در برخی دستگاه های دولتی حکایت دارد که هرچه سریعتر باید به آن رسیدگی شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص وظایف دولت آینده و نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در خصوص مبارزه با فساد گفت: دولت آینده باید مبارزه با فساد را از مسئولان بلندپایه آغاز کند و افراد فاسد را شناسایی و از مسئولیت کنار گذارد.

وی افزود: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از هم اکنون باید کار مبارزه با فساد را آغاز کنند و در ستادهای انتخاباتی خود مفسدان اقتصادی را به کار نگیرند و خود را وام دار آنها نکنند.

کد خبر: ۹۲٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha