۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
 پروژه پرورش میگو در مازندران کلید می‌خورد
مدیرکل شیلات مازندران:

پروژه پرورش میگو در مازندران کلید می‌خورد

نوشهر- اسحاقی، مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه استان از گونه استراتژیک میگو محروم است، افزود: این پروژه سال جاری کلید می‌خورد.

حسن اسحاقی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مازندران پایتخت گونه های مختلف شیلاتی است، افزود شرق قطب ماهیان گرم آبی، مرکز استان قطب ماهیان قره برون و نوشهر قطب ماهیان قفس دریایی است.

وی با اظهار اینکه مازندران از پرورش میگو محروم است، افزود: با توجه به شرایط مشابه میانکاله با منطقه گمیشان، طرح پرورش میگو در این منطقه کلید خواهد خورد.

وی با عنوان اینکه سال جاری پروژه پرورش میگو و استراتژیک در استان کلید خواهد خورد، اظهار امیدواری کرد استان از مزایای این گونه مهم بهره مند می شود.

اسحاقی درباره شیلات ماهیان صادراتی نیز گفت: یکی از اولویت های کشور صادرات غیرنفتی بوده و در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تن صادرات به ارزش ۱۹.۵ میلیون دلار صادرات شیلاتی صورت گرفته است.

مدیرکل شیلات مازندران، کشورهای حوزه خزر و عربی و اروپا را مقصد صادراتی استان بیان کرد و گفت: فعالیت های شیلاتی باید صادر و ارزآوری شود.

وی درباره صید وصیادی ماهیان نیز گفت: کار صیادی در حوزه پره و ماهیان کیلکا صورت می گیرد و سخت و زیان آور شدن شغل پره و حق انتفاع بیمه، تعدیل شغل صیادی از جمله خواسته ها و مطالبات است.

کد خبر: ۹۲٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha