۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
 بازار بورس نیازی به بسته‌های حمایتی ندارد
کارشناس بازار سرمایه:

بازار بورس نیازی به بسته‌های حمایتی ندارد

میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: حجم و گردش معاملات بازار سرمایه نشان می دهد که به نقاط جذاب قمیتی رسیدیم و نیاز به حمایت‌های خارجی و تزریقی نیست.

به گزارش بازار، حمید میرمعینی، تحلیلگر ارشد بازار سرمایه با بیان اینکه تخصیص پول از صندوق توسعه ملی به بورس رانت نیست بیان کرد: از شروع ریزش بورس حمایتی صورت نگرفته و خود بازار از طریق مختلف سرمایه هایی را کسب کرده که جواب نگرفته است.

میرمعینی گفت: حجم و گردش معاملات نشان می دهد که به نقاط جذاب قمیتی رسیدیم و نیاز به حمایت خارجی و تزریقی نیست.

وی در مورد بسته حمایتی تصریح کرد: این بسته ها مانند مُسکن بودند و جنبه حمایتی نداشتند و تخصیص ۲۰۰ میلیون دلار نیز حکم همین مسکن ها را دارد و تا امروز تنها ۵۰ میلیون دلار آن را تزریق کردند.

این تحلیلگر ارشد بازار سرمایه ضمن اشاره به ۲۳۸ هزار میلیارد دلار تأمین مالی دولت در سال گذشته در قالب فروش اوراق بدهی، فروش سهام و مالیات نقل و انتقال سهام تشریح کرد: ۲۰۰ میلیون دلار در مقابل گردش های روزانه بازار و ارزش بازار، مقدار قابل توجهی نیست و به نظر نمی رسد این مقدار رانتی برای حقوقی ها باشد.

میرمعینی خاطرنشان کرد: از زمانی که در بازار سرمایه ریزش اتفاق افتاد، مردم اعتماد خود را از دست دادند و بازار سرمایه امروز، دچار بلاتکلیفی است.

کد خبر: ۹۲٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha