۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
حمایت از فروشگاه‌های آنلاین به دلیل ظرفیت‌های نوین مبارزه با قاچاق
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

حمایت از فروشگاه‌های آنلاین به دلیل ظرفیت‌های نوین مبارزه با قاچاق

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فروشگاه‌های آنلاین در شیوع کرونا کمک بزرگی به کاهش تجمعات داشتند و توانستند کالاهای مورد نظر مردم را برای آنها تامین کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی درباره ضرورت حمایت از فروشگاه‌های آنلاین به دلیل ظرفیت مبارزه با قاچاق، گفت: یکی از اثرات کرونا توجه به فروشگاه‌های آنلاین و گسترش خریدهای غیرحضوری در بستر اینترنت بود که موجب ایجاد کسب و کارهای جدید در این فضا و رشد کسب و کارهای قبلی شد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با افزایش حجم خرید مردم از فروشگاه‌های اینترنتی فرهنگ استفاده از این بستر به تدریج تقویت شده است، اضافه کرد: هرچند گسترش خرید اینترنتی و ایجاد اعتماد در مردم امر سختی است اما فروشگاه‌های آنلاین توانستند به این امر جامه‌ی عمل پوشانده و اطمینان مردم و جامعه را نسبت به خود افزایش دهند.

وی با بیان اینکه خرید از فضای مجازی مقرون به صرفه بوده و موجب کاهش اتلاف زمان می‌شود، ادامه داد: فروشگاه‌های آنلاین در شیوع کرونا کمک بزرگی به کاهش تجمعات داشتند و توانستند کالاهای مورد نظر مردم را برای آنها تامین کنند.

فیروزی با بیان اینکه این فروشگاه‌ها با وجود تمام مزایا، در حال حاضر با مشکل رقابت با فروشگاه‌های حضوری که به راحتی کالاهای قاچاق عرضه می‌کنند، درگیر هستند، تصریح کرد: کالاهای قاچاق به دلیل عدم پرداخت هزینه‌های دولتی مانند عوارض گمرکی، از کالاهایی که در فروشگاه‌های آنلاین عرضه شده و از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود، ارزانتر است که این امر خود موجب زیان فروشگاه‌های آنلاین است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود:کالاهای خریداری شده  از فروشگاه های آنلاین دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بوده و در صورت داشتن ایرادات فنی امکان استرداد آنها فراهم است در حالی که کالاهای قاچاق نه تنها گارانتی ندارند، بلکه ممکن است حتی اصل هم نباشند.

وی با بیان اینکه دولت باید از کسب و کارهای قانونی در بستر فضای مجازی حمایت کند، تصریح کرد: این فروشگاه‌ها در وهله نخست موجب اشتغالزایی در حوزه خدمات شدند، از سوی دیگر باید هزینه این فروشگاه‌ها را کاهش دهد به این معنا که به طور مثال محاسبه مالیات آنها با نهایت انعطاف و تخفیف همراه باشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: دستگاه‌های دولتی، اجرایی و تامین اجتماعی باید با برنامه‌ریزی دقیق از فروشگاه‌های آنلاین حمایت بیشتری کنند.

کد خبر: ۹۲٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha