۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
عزم آستان قدس بر توسعه فعالیت های عمرانی و اقتصادی در خراسان جنوبی
معاون استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

عزم آستان قدس بر توسعه فعالیت های عمرانی و اقتصادی در خراسان جنوبی

بیرجند- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: آستان قدس برای توسعه فعالیت های عمرانی و اقتصادی در استان اعلام آمادگی نموده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ فرهادی با اعلام این خبر در جمع بندی نتایج جلسه بررسی طرح های عمرانی-اقتصادی آستان قدس رضوی در استان، خاطرنشان کرد: پیرو دیدار شخص استاندار با تولیت آستان قدس رضوی و انجام مذاکرات اولیه درخصوص احیای پروژه های معطل مانده این حوزه در استان، تیم عمرانی و اقتصادی آستان قدس رضوی به خراسان جنوبی سفر کردند.

وی با اشاره به حضور مدیران شرکت های عمرانی و هلدینگ های اقتصادی آستان قدس در این جلسه، تأکید کرد: این جلسه  به منظور بررسی طرح ها و پروژه های گذشته آستان قدس در استان و  ارائه فرصت های جدید سرمایه گذاری این حوزه برگزار شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: آستان قدس، قبل از این در زمینه های مختلف معدنی، صنعتی، کشاورزی و عمرانی در سطح استان، پروژه هایی را اجرا نموده که برخی از آنها به دلایلی معطل مانده است.

فرهادی یادآور شد: آستان قدس تعداد ۶ معدن در نهبندان و یک معدن در خوسف در اختیار دارد و یک واحد سنگ بری نیز در همین زمینه احداث نموده که متأسفانه فعالیت چندانی ندارند.

وی افزود: طی نشست تیم معدنی آستان قدس با معاونت معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت، موانع پیش رو در معادن موجود بررسی شد و درخصوص سرمایه گذاری آستان قدس در زمینه های مختلف به ویژه حوزه فناوری های معدنی، بحث و رایزنی های لازم صورت گرفت.

احیاء کشت و صنعت نهبندان
به گفته وی؛ بر اساس مذاکرات انجام شده، آستان قدس، سرمایه گذاری خود در حوزه معادن را با رویکردی جدید و مؤثرتر از گذشته توسعه خواهد داد.

معاون استاندار به سرمایه گذاری های آستان قدس در زمینه کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت:آستان قدس در گذشته نسبت به راه اندازی مجتمع کشت و صنعت در نهبندان اقدام نموده و مزرعه الگویی کشت زیتون را ایجاد کرده است.

فرهادی متذکر شد: این مجموعه ۷ حلقه چاه را در اراضی در اختیار حفر نموده و برای توسعه کار خود، مجوز حفر ۵ حلقه چاه دیگر را نیز اخذ کرده است که با ممنوعه اعلام شدن دشت های منطقه،  این طرح آستان قدس در چاهداشی نهبندان ابتر مانده است.

وی افزود: در جلسه امروز مقرر شد، شرکت آب منطقه ای شرایط را بررسی نماید تا درصورت امکان همان مجموعه گذشته احیا شود و به فعالیت خود ادامه دهد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی استان، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود و وجود محصولات استراتژیکی همچون زرشک، زعفران و عناب، مقرر شد تیم کشاورزی آستان قدس با جهاد کشاورزی استان نشست هایی داشته باشند تا زمینه توسعه فعالیت های کشاورزی آستان بررسی شود.

فرهادی تصریح کرد: تأکید ما بر ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و بالادستی کشاورزی است که بهره وری بیشتری برای استان به همراه داشته باشد.

احداث  مجتمع بین راهی در دیگ رستم
وی، ایجاد مجتمع های بین راهی را از فاخرترین اقدامات آستان قدس در سطح استان برشمرد و گفت: در ادامه سرمایه گذاری های آستان قدس در این زمینه در استان، احداث مجتمع بین راهی در منطقه دیگ رستم است که به جهت تردد زائران حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، ایجاد این مجموعه از ضرورت ها به شمار می رود.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: با عنایت به این که آستان قدس، زمین مورد نیاز برای احداث این مجتمع را در سال های گذشته تحویل گرفته و نسبت به تسطیح و آماده سازی آن نیز اقدام نموده است، لذا مقرر شد عملیات اجرایی این پروژه را شتاب ببخشند.

فرهادی ادامه داد: با برنامه ریزی هایی که در این جلسه صورت گرفت، عملیات اجرایی پروژه، طی ماه آینده آغاز می شود و امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد.

وی تأکید کرد: هدف از اجرای این پروژه، ایمن سازی مسیر و کمک به رفاه حال زائران و مسافرانی است که از این مسیر پرتردد گذر می کنند.

سرمایه گذاری آستان قدس در حوزه راه های خراسان جنوبی
معاون استاندار خراسان جنوبی از ورود آستان قدس به پروژه های راه سازی استان گفت و خاطرنشان کرد: آستان قدس در دو محور سربیشه- ماهیرود و سربیشه- نهبندان سرمایه گذاری کرده است.

به گفته وی؛ این دو محور با توجه به حجم ترانزیتی که در مرز صورت می گیرد،  از مسیرهای اصلی و پرتردد استان است.

فرهادی افزود: با توجه به مشکلاتی که برای پیمانکار شرکت عمران آستان در روند اجرای پروژه ایجاد شده، مقرر گشت طی جلساتی با محوریت دفتر فنی استانداری و با حضور اداره کل راه و شهرسازی، مباحث بررسی شون دو راهکارهای لازم برای برون رفت از مشکلات و رخوتی که در پروژه رقم خورده، ارائه گردند. 

وی اظهار امیدواری کرد؛ مذاکرات و پیگیری هایی که در حوزه های مختلف برنامه ریزی شده، منجر به انعقاد تفاهم نامه هایی در ستاد توسعه خاوران شود.

به گفته وی، انعقاد این تفاهم نامه ها، توسعه سرمایه گذاری های آستان قدس در استان را به همراه خواهد داشت.

کد خبر: ۹۲٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha