۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
آئودی تعریف جدیدی از کراس اوور ایمن دارد
ارباب حلقه‌ها در اوج زیبای

آئودی تعریف جدیدی از کراس اوور ایمن دارد

آئودی با محصول SQ۲ توانسته ۵ ستاره ایمنی را از آن خود کند و به لطف پیشرانه چهار سیلندر با قدرت ۲۹۶ اسب‌بخار، بازار مناسبی را برای خود فراهم آورده است.

بازار؛ گروه خودرو: خودروهای کراس‌اوور در یک دهه اخیر با استقبال ویژه از سوی مشتریان مواجه شدند و این مساله خودروسازان را به چالش برای تولید بیشتر راغب کرد. شرکت خودروسازی آئودی پنج سال پیش از شاسی بلند کراس‌اوور لوکس کوچک خود که Q۲ نام دارد، رونمایی کرد. این خودرو برپایه و پلتفرم MQB گروه فولکس‌واگن شکل گرفته است.
این خودروساز آلمانی برای توسعه بازار هدف مدل‌های اسپرت و عملکردی Q۲ را با نام SQ۲ برای اسپرت‌دوستان طراحی و تولید کرده است. این اس‌یووی کراس‌اوور لوکس سایز کوچک با زبان طراحی نرم در بدنه خودرو، جذابیت اسپرت بودن را دو چندان کرده است.

آئودی تعریف جدیدی از کراس اوور ایمن دارد

ساختار خودرو به واسطه خطوط نرم و فاصله کوتاه سپر تا چرخ و ضخامت بیشتر ستون C شخصیتی نافذ را ایجاد کرده است. رینگ‌های پنج پره ۱۹ اینچی آلیاژی به جذابیت هر چه بیشتر SQ۲ می‌افزاید. در نمای جلو خط نرم روی کاپوت و چراغ‌های که به OLED مزین شده با جلوپنجره بزرگ شش ضلعی به سبک آئودی و هواکش‌های درون سپر ظاهری تهاجمی دارد.
 در نمای عقب چراغ‌های مربع شکل با گرافیک LED زیبا به نظر می‌رسد. اما دیفیوزر و اگزوزهای دوبل در طرفین و اسپویلر الحاقی روی در صندوق چاشنی اسپرت بودن SQ۲ را دوچندان می‌کند. در زمان ورود به کابین با فضای دلنشین و کاربردی مواجه می‌شویم. زیرا قرارگیری دو نمایشگر ۱۰ اینچی برای پشت آمپر و یک نمایشگر ۸ اینچی برای کنسول میانی فضای مدرنی را فراهم آورده است.

آئودی تعریف جدیدی از کراس اوور ایمن دارد

 چنین طراحی با تنظیمات الکترونیکی سیستم تهویه مطبوع فضای خلوتی را به وجود آورده است. دریچه‌های کروی شکل سیستم تهویه و غربیلک فرمان RS و دسته دنده اسپرت و پدال‌های مشکی رنگ پشت غربیلک فرمان رانندگی با این اس‌یووی کراس‌اوور لاکچری سایز کوچک را اسپرت جلوه می‌دهد. طراحی صندلی‌های اسپرت ارگونومیک و استفاده از چرم آلکانترا از دیگر ویژگی‌های کابین SQ۲ است. از مهم‌ترین آپشن‌های رفاهی و ایمنی این اس‌یووی کراس‌اوور لوکس سایز کوچک می‌توان به سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم کمکی رانندگی، کروز کنترل تطبیقی، سیستم پایش نقاط کور، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم آنالیز ترافیک آنالین با سیستم ارتباط کاربر آئودی، سیستم پیشگیری از برخورد از جلو، سیستم تهویه مطبوع دو گانه، فرمان برقی، سیستم صوتی پریمیوم Bang & Olufsen با ۱۴ بلندگو، دوربین ۳۶۰درجه‌ی و سیستم هشدار ایمن سرنشینان و... اشاره کرد.

آئودی تعریف جدیدی از کراس اوور ایمن دارد


یک موتور چهارسیلندر دولیتری توربوشارژ TFSI زیر کاپوت SQ۲ جا خوش کرده است. این پیشرانه حداکثر ۲۹۶اسب‌بخار قدرت را در ۵۳۰۰ تا ۶۵۰۰آرپی‌ام(دور در دقیقه) و ۴۰۰ نیوتون‌متر را در ۲هزار تا ۵۲۰۰آرپی‌ام تولید می‌کند.
 نصب و قرارگیری توربوشارژ و سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندرها قدرت و گشتاور بالا  را به ارمغان می‌آورد. همچنین مهندسان آئودی برای تسریع شتاب از گیربکس ۷سرعته دوکلاچه اتوماتیک استفاده کرده‌اند. این گیربکس قدرت را به چهارچرخ منتقل می‌کند.
گیربکس دوکلاچه اتوماتیک با هماهنگی با موتور توربوشارژ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت را در ۴.۹ ثانیه فراهم می‌کند. حداکثر سرعت رسمی این خودرو ۲۴۹ کیلومتر برساعت است. سیستم تعلیق این اس‌یووی کراس‌اوور لوکس سایز کوچک از نوع قابل تنظیم هیدروپنوماتیکی است.

آئودی تعریف جدیدی از کراس اوور ایمن دارد

 حالت‌های مختلف رانندگی مانند اتو(خودکار)، کامفورت(راحتی)، دینامیک، بهره‌وری و منحصربه‌فرد تعبیه شده است. با انتخاب هر یک از وضعیت‌های رانندگی سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC با هماهنگی سیستم تعلیق پایداری خودرو را مدیریت می‌کند. در این حالت میزان توزیع گشتاور میان چهارچرخ نیز مدیریت شده است. زیرا گشتاور هرز می‌تواند منجربه واژگونی خودرو شود. اما تایرهای به سایز ۴۵/۲۳۵ سفارشی کمپانی بریجستون در کیفیت سواری این خودرو تاثیرگذار است. همچنین آئودی برای تنوع بیشتر مشتریان این خودرو را با رینگ ۱۸ اینچی آلیاژی نیز عرضه می‌کند. در صورت نصب رینگ ۱۹ اینچی سایز تایر به ۴۵/۲۳۵ تغییر می‌کند. این خودروساز آلمانی برای رضایت بیشتر مشتریان خود گارانتی سه ساله نامحدود در نظر گرفته است. SQ۲ را می‌توان جزو ایمن‌ترین کراس‌اوورهای بازار دانست.

کد خبر: ۹۲٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha